In januari reis ik door Bolivia en Argentinie. Begin januari bezoek ik eerst Uyuni en van daaruit wil ik richting de Iguazu watervallen in Argentinie. Ik zou graag wat meer informatie willen over welke route het handigst is en welke busmaatschappijen het beste zijn???
Is het mogelijk om vanuit Uyuni naar Argentinie te reizen of moet je dan toch langs potosi?
De route door paraguay is niet echt enerverend te noemen. Ik zou vanuit het plaatsje uyuni de 3 daagse jeeptour maken naar san pedro of tupiza (mijn voorkeur heeft san pedro) en van daaruit naar Salta en vervolgens Corrientes en posadas.
Het stuk van Salta naar Iguazu is ook niet veel aan, maar dan kun je een nachtbus nemen. De bussen in Argentinie zijn super als je net ietsje meer betaald dan de goedkoopste.
Hoi, ik ben net (een week) terug uit Bolivia en Argentinie heb ik 2 jaar geleden bezocht. In Argentinie zijn de Andesmar bussen, en dan de meest luxe klasse (cama) het allerbeste. Het zijn als het ware bijna business class stoelen uit een vliegtuig alleen dan in een bus. Lekker breed en je kunt helemaal liggen met een gordijnte welke je afscheid van de buren. Vaak zijn dit maar enkele stoelen (alleen beneden) maar voor een heel klein beetje meer geld in verhouding zeker de moeite waard. En het is incl eten en wijn (wat best te eten is!) Deze bussen moet je vaak wel iets meer dan een dag van te voren boeken als je die plaatsen wilt hebben. Wij deden dit ook vaak online op hun site. Maar ook de semi cama van Andesmar zijn prima. Ik weet dat er toen enkele andere maatschappijen waren die dit hadden maar dit was de beste.
Wij zijn toen vanuit Salta met de nachtbus naar Iguazu gereden wat prima te doen was.
Tupiza ligt vlak bij Villazon, de grensplaats tussen Argentinie en Bolivie. Wij kwamen mensen tegen die direct vanuit Buenos Aires kwamen. Ik durf niet te zeggen of er vanuit daar ook bussen naar Iguqzu vertrekken.
Wij hebben de 4 daagse tocht van Tupiza naar Uyuni gemaakt. Dan maak je een net iets anders rondje dan de gemiddelde tour vanuit Uyuni en de omgeving van Tupiza is heel erg mooi. In Tupiza kun je je goed vermaken, Uyuni vond ik zelf niets aan.
Maar vanuit Uyuni gaan er ook veel trips door naar Chili. Dat is dan misschien de meest praktische oplossing als je in Uyuni start. Vanuit Salta gaan er zeker bussen naar Iguazu, en Salta zelf is ook zeker de moeite waard. Daar kun je je makkelijk een paar dagen vermaken. Het is een heel erg mooie omgeving. Dus ik weet niet hoeveel tijd je hebt…