Hallo
Wij willen in mei rechtstreeks door van Don Muang naar Pranburi, wij landen om 10:00 op don muang.
Waar nemen we best de bus en hoe frequent rijden ze ?
mvg
Harry
Hallo
Wij willen in mei rechtstreeks door van Don Muang naar Pranburi, wij landen om 10:00 op don muang.
Waar nemen we best de bus en hoe frequent rijden ze ?
mvg
Harry
Ga het voor je uitzoeken, Harry, je krijgt binnen enkele dagen bericht op deze site.
Ik vind het nl. prachtig dat je voor dit soort bestemmingen gaat.
hans.
Ben benieuwd naar je bericht Hans !
Ga zelf in juni ook naar Pranburi…weer eens wat anders dan de geijkte toeristenbestemmingen…
Onderstaande vond ik iig net op internet:
Pranburi is easily reached by air-conditioned, express buses from Bangkok’s Southern Bus Terminal. Although not as frequent as buses to Hua Hin, they leave at regular intervals throughout the day. If you don’t like buses, you can take the train to Hua Hin and then a taxi to Pranburi. Train 169, mentioned above, also stops at Pranburi, taking about 5 hours and arriving at 8.44PM.
Dit antwoord heb ik ik gehad op forum lonely planet:
I am living in Pranburi . Take a cab to Southern busstation (Sai Tai). From there are direct a/c buses leaving every 30-40 minutes until 10.20 pm.The journey to Pranburi is taking approx. 3 1/2 hours. Most people go out at Hua Hin. But dont worry, the final station is Pranburi. Opposite the market in Pranburi are some songthaeows to Paknam Pran, if you have to go to the beach.But they leave during daytime only. At the other side of the road where the bus stops you can find moto taxis.
Wij gaan van pranburi naar het nationaal park Sam Roi Yot National Park
mvg
Harry
Hallo Harry en Dave,
De mail hierboven geeft reeds het antwoord dat ik ook wilde geven. Ik denk echter wel dat de reis dichterbij de vier uur zal duren.
Zelf geef ik de voorkeur aan de trein: Er gaan er 12 per dag, deze stoppen echter niet allemaal
in Pranburi, wel allemaal in Hua Hin, waaruit je dan weer een bus kunt nemen naar Pranburi.
Deze bus gaat elke 20 min. De reis duurt 40 minuten. De treinreis is veel mooier, je gaat door rijstvelden, ziet veel vogels, je ziet ook veel suikerpalmen. Je kunt ook Khao Sam Roi Yot al een beetje vanuit de trein zien. De trein kost rond 400 B voor een 2e klas plek, en rond 250 B voor een derde klas plek. De treinen vertrekken vanaf Hualamphong station. Reisduur 3,5 a 4 uur. Veel plezier !
Dank je Hans ! Dan kiezen we wellicht voor de trein !
Ik heb hier http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp de link van de treinen maar volgens de tabel stopt er geen in Pranburi maar ik denk toch met de bus te gaan omdat we om 10:00 landen en de trein maar gaat om 13:00, hoteleigenaar komt ons ophalen aan het bus of treinstation in Pranburi.
Wij hebben al eens met de trein daar gereden naar Chumpon, ook een keer met de nachtrein naar Trang maar dan zie je natuurlijk niet veel ![]()
mvg
Harry
Zal het nog ff voor je uitzoeken, waarschijnlijk heeft een station heel dicht bij Pranburi niet de naam Pranburi, en zal het een eitje (1-4 km op een brommertaxi of zo) om er dan te komen. al al mijn boeken weer eens doorzoeken, dan ben ik er zo achter. Morgen bericht.
Voor Dave Numan: Ik zit al een half jaar-driekwart jaar regelmatig op dit forum, en ben nog steeds nieuw lid, hoe word je dan hoger in de rang ?
Hans.
Hans.
Door de treindoorkomsten van Pranburi te posten natuurlijk :idea:
Harry
Haha Harry,
Heb het nagekeken, en kom er niet achter. De naam van het station moet Pranburi zijn. Het kan niet anders dan dat de (stop) treinen die in Ban Krut stoppen ook in Pranburi stoppen. Ik was enige jaren geleden in Ban Krut, en toen had dit plaatsje niet eens een station ! Pranburi moet dit zeker wel hebben, want deze plaats stelt wel iets voor.
Zorg je er nu wel voor dat ik minimaal “Vast meubilair” word ?
Hans.
Hoi Hans,
Hoe je in rang kan stijgen, weet ik niet exact. Dit is niet iets wat ik kan aanpassen. Volgens mij gebeurt dit automatisch bij het bereiken van een bepaald aantal postings.
Zal kijken of ik hier nog iets over kan vinden…
Weet er iemand van jullie hoe we in het Kui Buri National Park geraken, hier zijn nog olifanten in het wild te zien en wij zouden daar graag eens naartoe gaan.
mvg
Harry
Ik zie nu “Vaste bezoeker” bij mijn naam staan. Wie er ook verantwoordelijk voor is, bedankt !
Hans.