Ongeveer 5 jaar geleden zijn wij op de kleopatra berg gegaan . dit was erg indrukwekkend met een erg mooi uitzicht ook zijn wij het kasteel zelf ingeweest . wij zijn toen alleen niet op een gunstig tijdstip gegaan in augustus om 1 uur hahahaha . de berg ligt ongeveer 250 meter boven de zeespiegel . Het is al een heel oud kasteel voor de jaartelling en in de loop der jaren zijn er veel delen toegevoegd . Wij zijn toen naar boven gegaan samen met de broer van de eigenaar van het hotel in een busje . Je kunt het op zich wel lopen maar niet in hoog seizoen . in het voor en naseizoen moet het te doen zijn hoorde ik van andere mensen.
Het kasteel ligt eigenlijk op een soort plateau, dat gebruikt werk als de kerkers te vol werden . Je ziet ook hele diepe gaten in de grond . Ons is door een gids verteld dat enkele gevangen op de rand verder gezet en elkaar er af moesten duwen en de geen die als laatste over bleef mocht een steen gooien gooide hij die in zee mocht hij er zelf achterna springen en was hij vrij . ( Als je heelhuids naar beneden kon komen van die hoogte lijkt me sterk hahaha maarja ) lukte het niet om de steen in zee te gooien werden ze er gewoon in geduwd . ( dit is wat ons verteld is )
Volgens de geschiedenis die ik weet waren de Egytische koningin Cleopatra en haar man Antonius in alanya voor hun huwelijks reis waarna Cleopatra het gebied cadeau kreeg . Vandaar de naam kleopatra berg.
Afgelopen jaar ben ik in de avond geweest en dit was ook zeer mooi