Ze hebben het project waar mijn vader aan meewerkte in 1979-1981 weer opgestart!
TOEN was het plan al om de honger in Oost Afrika uit te roeien door irrigatie projecten, helaas liep het spaak door corruptie. al het geld verdween toen al ‘‘in Nairobi !’’
Nu nog eenkeer proberen ! Het idee is (nog steeds) goed , nu maar hopen dat ‘‘het geld’’ niet meer ‘‘verdwijnt’’
Ja ben erg benieuwd hoe dat weer gaat. eerst zien en dan geloven.
In het ziekenhuisje waar ik al jaren kom om te werken hebben ze 6 jaar geleden al te horen gekregen dat de weg er naar toe geasfalteerd zou worden. Moet nog gebeuren. Ondertussen kan je met regenseizoen met gevaar voor je leven richting de stad want de weg is dan één groot gat en erg slippery.
Voor mij niet erg maar je zal maar ernstig ziek zijn en dan over zo’n weg moeten echt een drama!
Lijkt mij voor jouw wel leuk om te kijken hoe het er nu voor staat bij dat project en maar duimen dat ze het echt gaan uitvoeren nu
Volgens mijn informatie is het serieus en is er een groot bedrag vrij gemaakt voor dit project. Begin vorige week is het contract getekend tussen het ministerie voor water en het ministerie voor financiën maar ook het ministerie voor werk is hier in betrokken waardoor er hopelijk meer vaart kan worden gezet in dit project. Maar een vand e problemen is de electra voor de pompen want wanneer ze diesel gaan gebruiken is het vlug gebeurd voor je informatie een liter diesel kost daar op dit moment 142 Ksh per liter. En daar zit het grote probleem er wordt nu gewerkt aan een groene energie oplossing die betaalbaar is en op korte termijn kan werken.
Wat betreft de verkiezingen dit gebied is voor de politici niet intressant genoeg want er woont maar een gering deel van de kiezers c.a. 400.000 waarvan maar de helft komt stemmen.