Weet iemand of bull terriërs toegestaan zijn in Dublin?
Via Wereldwijzer app
Weet iemand of bull terriërs toegestaan zijn in Dublin?
Via Wereldwijzer app
Dit is een artikel uit 2006. Inmiddels hoeven honden naar mijn weten niet meer 6 maand in quarantaine. Maar de bull terrier maar dus wel het land in maar dan wel gemuilkorfd.
Bedankt!
Via Wereldwijzer app
OK. Ik had niet gezien dat het al zo’n oud artikel was
Maar dat van die muilkorf kom ik overal tegen.
Succes he! Royan.
Als hij maar mee mag :)! Super bedankt iig! Hoop dat iemand nog iets meer duidelijkheid kan geven.
Groetjes!
Via Wereldwijzer app
Restricted dogs in IrelandCertain breeds (or crossbreeds) of dogs must be kept under strict control, including being securely muzzled and on a lead when in a public place. Only persons over the age of 16 are allowed to supervise these dogs in public. The restricted breeds are:
[ul]
[li]American Pit Bull Terrier[/li][li]Bull Mastiff[/li][li]Doberman Pinscher[/li][li]English Bull Terrier[/li][li]German Shepherd[/li][li]Japanese Akita[/li][li]Japanese Tosa[/li][li]Rhodesian Ridgeback[/li][li]Rottweiler[/li][li]Staffordshire Bull Terrier[/li][/ul]
Er zijn, technisch gezien geen “verboden” rassen maar deze rassen hebben wel restricties. Het is soms wel erg daar hoor. Enige tijd geleden was er een hele heisa rond een hond die leek op een rasechte pitbull, maar het was een mix, maar de hond zou ingeslapen moeten worden omdat hij eruit zag als een pitbull en dat was gevaarlijk. De hond heeft nooit iemand iets aangedaan en het gezin ging zelfs naar de rechtbank. Het was zelfs zo dat Cesar Millan zich erin ging mengen om mensen duidelijk te maken dat er geen gevaarlijke rassen bestaan enzo en via FB was hij zeer bezig om gerechtigheid te krijgen. Zorg er voor dat je duidelijke informatie vraagt voordat je de hond meeneemt.
Kijk ook op de onderstaande link. Hier vind je wat je moet doen wanneer je je hond meeneemt (geldig voor elk ras):
http://ireland.angloinfo.com/moving/moving-pet-animals/moving-pets-eu/
Sucess ![]()
Groetjes
Nathalie