Bulgaarse conversatie

*Hallo,
Sinds een jaar of 4 kom ik geregeld in Bulgarije in n klein dorpje bij de stad Dobrich ( daarvandaan ong 25 km ) . Mijn vriend heeft er een huis. We vinden het geweldig verblijven in het dorpje, maar de maanden hier in Nederland zouden we o zo graag bulgaars willen leren . Zodat echte gesprekken voeren mogelijk wordt. In het dorp wordt vrijwel alleen bulgaars gesproken . We doen ons best en redden ons wel, maar willen meer . Wonend in Zuid Holland, iemand n idee? *

Beste Hedi,

Ik adviseer een talencursus bij het NHA te nemen je kan dan binnen 4 maanden goed converseren, lezen en schrijven, uiteraard wel op een basisnuveau. Overigens is er ook in de buurt van Leiden een bulgaarse school misschien dat ze daar ook volwassencursussen geven.

Robbert

Dankjewel Robbert, voor de tip.
Ik weet van de Bulgaarse school en heb hen gemaild, maar helaas niks meer van vernomen .
Ik zal de talencursus zeker gaan bekijken . Hoop op nog meer tips , uiteraard. Ze zijn altijd welkom :slight_smile:

Beste Hedi,

Ik heb een vraag aan jou.
Wij zijn van plan om binnen 2 maanden te emigreren naar Bulgarije met onze dochter van 14 jaar. Er zijn 2 vestigingen in Sofia en Veliko Tarnovo. Ben jij in deze steden geweest?
Als je zou mogen kiezen waar zou dan jouw voorkeur naar uit gaan en waarom?

Alvast hartelijk dank voor jouw reactie.

Robbert

Ik ben in beide steden niet geweest nog, maar van Sofia weet ik uit eerste hand een verhaal over uitgaan van jonge meiden , recent en dat ging erg fout…Terwijl het hele gewone verstandige meiden waren . Dus tsja…komt daar voor, hier in Nl uiteraard ook niet altijd veilig, maar moest er even aan denken vanwege dochter 14 jaar…
Intussen tel nr van de school gevonden en ingesproken…afwachten of ik nu reaktie evt krijg daarvan ; ik woon nl in Leiden, waar de school is. Dus wie weet kom ik verder. Heel veel succes met de emigratie!!
Ik ben nog niet zó ver, maar denk er steeds vaker aan en over.
Hartelijke groet :slight_smile: