Buitenland Of België

Hallo,

Enige tijd geleden had ik eindelijk beslist mijn job in het onderwijs op te geven, mijn appartement, mijn hele leven hier in België. De bedoeling was voor een langere periode naar het buitenland te trekken om een beetje frisse lucht te scheppen, uit te zoeken wat ik wil (ben 27 ondertussen). Voelde me heel goed bij deze beslissing, ben dan in de animatiesector terecht gekomen (Club Med). Uiteindelijk allemaal een leuke ervaring, heb daar zes maanden voor gewerkt, maar was terzelfder tijd niet echt ‘mijn ding’. Heel oppervlakkig, die animatiewereld. Nu enkele maanden terug thuis en twijfel constant of ik in België zou blijven (met de daarbijhorende jobzoektocht, appartementenjacht) of dat ik het buitenland nog een tweede kans moet geven. Liever niet meer in de animatiewereld. Om echt zonder enige organisatie naar het buitenland te trekken, lijkt me ook wat griezelig. Ik heb geschiedenis gestudeerd en lesgegeven. Heeft iemand tips voor mij in petto? Wat zijn mogelijkheden/organisaties buiten het animatie-wereldje? Anderzijds schrikt het me ook af om na enige tijd terug in België ‘thuis’ te komen en opnieuw van nul te beginnen (geen job, geen huis). Blijven of opnieuw inpakken, wat denken jullie ervan? Tips in petto?

Rainy

Hallo Rainy, :rolleyes:

Het leek mij zo zielig dat er nog geen reaktie’s op uw vraag waren gekomen,
en ik weet wel dat het al wel eventjes geleden is , maar bent ge er zelf al
uit gekomen hoe, wat, waar het nu verder moet met uw leven en carriere?

groetjes :unsure: