Brede vraag over reis!

Hoi allemaal, ik heb een vrij brede vraag! Sorry voor het lange verhaal! Geen idee waar ik hem moest plaatsen, gezien de locatie nog niet vaststaat!

In november willen een vriendin en ik voor 3/3.5 weken op reis gaan. We hebben nog niets gepland en nog niets vast staan. Graag willen we een land waar we nieuwe culturen op kunnen doen, prachtige natuur heeft en waar we ook nog eens mooi kunnen duiken (+ het liefst een mooi strand). Het mag ook een combinatie zijn van 2 landen!
We zaten te denken aan Laos in combinatie met ergens een weekje duiken/strand in de omgeving (Cambodja of Thailand strand o.i.d.). Nu is het klimaat in Loas in november perfect. Maar alle omliggende stranden zitten vol in het regenseizoen, waar we nou net niet op zitten te wachten.

Onze brede vraag:
Naar welk land of landen raden jullie ons aan om in november voor 3/3.5 weken op vakantie te gaan, waar wij nieuwe culturen/mooie natuur ontdekken en ook een weekje kunnen duiken/genieten van het strand?
OF is het toch mogelijk om Laos te doen en valt het mee met het regen seizoen in omliggende landen, iemand ervaring?

Voorkeur is Azië, andere continenten mogen ook! Buget is 2500 euro (incl. vliegticket). Landen die we al gezien hebben en niet de voorkeur hebben zijn: Vietnam, Australië, Cambodja, Thailand (alleen om te duiken), Indonesië, Zambia, Malawi, Zanzibar.

We houden ook erg van adrenaline activiteiten! Maar ook van hikes in de natuur.
Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Chantal en Siri

Verdiep je eens in Ecuador of Midden Amerika (Costa Rica bijv.)