bournemouth studiereis

Hallo ik ben Samantha 19 jaar. ik heb geboekt bij studytravel voor 4 weken naar bournemouth in een gastgezin. Graag zou ik willen weten of meer mensen dit hebben gedaan? en wat de ervaring ervan was? of je in 4 weken werkelijk wat van de taal opsteekt zowel op school en in de gastgezin? Mijn engels is zo ontzettend slecht en ik hoop dat zo’n studyreis helpt. Wat is leuk om te doen in Bournemouth? Kan je er leuk uitgaan? Ik ga in de periode van 29 juni tot en met 26 juli. Zijn er nog meer mensen die er heen gaan? Hebben jullie leuke tips?

Alvast bedankt :thumbsup: :nod:

Hallo Samantha,

Ik heb drie jaar geleden ook een zomercursus gedaan om Engels te leren, alleen niet in Bournemouth, maar in Brighton. Heb wel getwijfeld tussen Bournemouth en Brighton, alleen op advies van de organisatie voor Brighton gekozen omdat daar meer studenten van mijn leeftijd zouden zijn.

Wat ik hoorde van de mensen die wel naar Bournemouth geweest zijn, is dat ze het goed naar hun zin hebben gehad en dat er genoeg te doen is. Een voordeel is wel dat het in de zomer in het zuiden van Engeland vaak gewoon goed weer is!

Wat betreft de vorderingen van Engels in 4 weken. Ik ben zelf maar 2 weken geweest, dus ik kan alleen wat zeggen hoe ik het heb mee gemaakt. Doordat iedereen Engels moet praten om elkaar te verstaan ( is toch de wereldtaal en bijna niemand spreekt spaans, behalve de spaanstaligen zelf dan) leer je heel snel Engels. Onbewust ga je zelf ook goed Engels praten en dan merk je dat het wel meevalt hoe je Engels is. Het is namelijk een heel verschil als iemand in Nederland opeens op je afstapt om de weg te vragen in het Engels, dan ben je er niet op voorbereid en is het even lastig. Als je daar bent, dan praat je continu Engels en gaat het juist heel hard! Zeker omdat je ook in een gastgezin zit! Ik zat zelf in een studentenresidentie!

Veel plezier, en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Hi,
Ik ben Anthonia 17 jaar. Ik ga volgende week voor 3 weken naar Bournemouth. Ik ga daar dan mijn IELTS examen halen. Ik zit in mijn gastgezin. Ik vroeg mij af of een van jullie daar ervaring mee heeft? En wat je er allemaal kan doen als ik klaar ben met de lessen. Kan je er leuk uitgaan? Moet je daar een bepaalde leeftijd voor hebben?

Groetjes