Borneo tips

Ik ga 1 april naar bali met een vriendin en een paar daagjes naar Gili eilanden. Dan terug naar kuala lumpur voor 2 dagen en dan blijf ik nog een weekje alleen achter. Ik denk dat Borneo mij een mooie bestemming lijkt om nog een weekje te vertoeven. Wie kan mij vertellen waar ik moet zijn, wat ik moet zien, wat ik moet doen, waar de mooiste stranden zijn, etc.
Hoe kan ik deze 7 of 8 dagen het beste invullen? Wil niet te lange afstanden afleggen in deze korte tijd.

Maar heb je een andere tip hoe ik deze dagen in kan vullen in de buurt van Maleisie op een andere plek / eiland dan mag je mij dat ook laten weten.

Merci!

Hallo,

Borneo en strand volgens mij is dat er wel maar zijn de strand er niet zo mooi.
Ik kan je dan beter Pherhentian Island aanraden dat is niet in Borneo maar in het andere deel van Maleisie. Je kunt er heen vanaf Kuala Lumpur ook.
De strand zijn prachtig en het water is zo blauw dat je er doorheen kan kijken en de bodem kunt zien. Het is heerlijk relax en erg leuk om te snorkelen en duiken.

gr van Moira

hallo Moira,

Bedankt voor je reactie!

Ik zie dat Pherhentian Island 2 eilanden heeft. Bedoel jij het grote of het kleine eiland en hoe is dat vanaf Kuala Lumpur te bereiken? en wat is de reistijd?

Hallo,

Je kunt vliegen maar misschien wel met Firefly naar Kota Bahru dan naar de haven met de taxi die je dan met de boot naar Pherhentian brengt.
Of met de bus naar Kota Bahru misschien zijn er ook wel rechtstreekse bussen dat weet ik niet.

Ik bedoel het kleine eiland dat is Kecil.

gr van Moira

Sipadan op Maleisisch Borneo is een toplocatie qua duiken, maar of het strand zelf mooi is? Zie ook http://www.diveborneo.com/. De Perhentians of evt Langkawi zijn makkelijker te bereiken vanuit KL.

Hey hoi!

Borneo vond ik prachtig! Je moet gaan als je van jungle houdt. Ik ben via Miri (in het midden) naar Gunung Mulu National Park gegaan voor wat trekkings. Heel erg mooi daar. Ik heb onder andere het Pinnacle trail gelopen, maar dat moet je wel liggen, want dat is erg zwaar,maar zeker de moeite waard. Maar ook prachtige grotten en een nightwalk (tarantula’s in het wild, wees gerust, ze zaten lekker in hun holletje op een afstandje!)

Maar ook de Perhentians zijn heel erg mooi en erg relaxed. Een dagje snorkelen: heel veel prachtig gekleurde tropische visjes, veel inktvissen, enorme zeeschilpadden, rifhaaien etc. Heerlijk strand, massages op het strand, bbq’s op het strand en een barretje ;-). Heb je al iets gekozen?

Veel plezier!

Als je naar Borneo gaat moet je idd wel van jungle houden, want dat is er volop! In het noord-oosten heb je wel wat strand maar niet echt en mooi. Als je dan naar het strand wil zou ik naar Pulau Mabul en Sipidan gaan. 2 eilanden voor de kust van Borneo waar je dus wel de geweldige stranden hebt!! En het is wel te doen in 8 dagen. Wel lekker om je paar laatste dagen zo te slijten…

Grtz!