Bootverbinding Aruba-venezuela

Hoi,

komende zomer zou ik graag naar Aruba en Venezuela gaan. Ik weet dat Aruba niet ver van de kust van Venezuela ligt, weet iemand of er ook bootverbindingen zijn? Of zijn er misschien goedkope vluchten vanaf Aruba naar Venezuela?

Als iemand hier wat over weet hoor ik het graag!!

Ciao, Bart

HalloBart,

Er zijn wel bootverbindingen vanaf Aruba naar Venezuela, maar deze zijn niet zo populair. Het duurt naar verhouding veel te lang, en is niet veel goedkoper dan een vliegticket. Goedkope vluchten zijn er vanaf Aruba en andere eilanden. Doe jezelf een plezier, neem het vliegtuig.

O Ja, Is dat zo,… wat voor boten dan? Toch niet met Venezolaanse barkjes < dan moet je echt avontuurlijk zijn ingesteld!

Vrachtschepen is een absolute NO NO - Want dan moet je als passagiers zijn ingemonsterd. Kan wel, maar is veel regelwerk en het vaakst zal het dan ook nog zijn of de rederij of kapitein/eigenaar van het schip het toelaat.

ohhh ik vergeet iets,…er was een ferry lijndienst tussen de Cur Bon & Aruba en Venezuela , maar die is er niet meer. Was geen loonded traject.

De Barkje - tsja,… Ik weeet niet precies hoe je dat zou moeten doen,… maar kan je wel zeggen dat je je bij de douane moet in en uit moet klaren aan weerszeiden. dat is geen probleem. Die lui aan boord van die barkjes, zijn niet altijd van de meest koshere* ( spelling ) lui!