komende zomer zou ik graag naar Aruba en Venezuela gaan. Ik weet dat Aruba niet ver van de kust van Venezuela ligt, weet iemand of er ook bootverbindingen zijn? Of zijn er misschien goedkope vluchten vanaf Aruba naar Venezuela?
Vorig jaar ben ik een half jaar op Aruba geweest voor stage. Ik heb toen ook Venezuela bezocht. Zelf ben ik naar Punto Ficho (weet niet zeker of ik het goed schrijf)gevlogen. Dit is het schiereiland dat vrij dicht bij Aruba ligt. 200 km verderop in de bergen ben ik in een pension geweest en van daar uit heb ik een aantal dingen bezocht.
Venezuela is erg mooi, maar lang niet altijd veilig. pas daar mee op, neem vooral geen waardevolle spullen mee!Er worden regelmatig toeristen overvallen. Studenten die enige tijd na mij naar het pension gingen is dat overkomen. Maar als je dat niet gebeurt is het een geweldige ervaring!
De vlucht koste niet zo heel veel. De vlucht ben ik gaan boeken op het vliegveld van Aruba bij een kleine vliegtuigmaatschappij. Je vliegt dan met een toestel waar maximaal 6 personen in kunnen. (is ook echt een leuke ervaring) Als het regelt via reisbureau’s ben je veel duurder uit.
Er was toen (mei 2002) ik er rondreisde wel een bootverbinding tussen aruba en Venezuela, naar het plaatsje Coro (erg leuk trouwens waar ik nog een leuk bed&breakfast kan aanraden). Het is een stuk goedkoper dan vliegen. Bootretour was toendertijd $60,-.Check alleen of ie ook zeker op de gezegde dagen vaart.