Boot naar sacramento.

Mijn vraag is hoe lang duurt de boottrip naar sacramento vanuit buenos aires? Gaat deze dagelijks? Groetjes Rutger

Via Wereldwijzer app

Boot van BsAs naar Colonia en vice versa duurt 1hr10min en kost per persoon ong 80 EURO. 3x daags ma t/m vrijdag en zat en zondag 2x daags. De prijs komt van Colonia Expresse en niet van Buquebus. Want die is duurder.

Ben je inmiddels zelf in Colonia geweest? Hoe vond je het daar?
En wat zijn jouw ervaringen met Colonia Express?
Altijd leuk om te horen, ik ben benieuwd!

Argentinië en Uruguay maximaal beleven!

Colonia is erg leuk,lieflijk,klein en historisch!

En de Colonia Express is een goede en degelijke onderneming. Niks om over te klagen!

1 like

Hoi,

Is het ook mogelijk om met bus vanuit Buenos Aires te gaan? En onderweg dan misschien tussenstop te maken op de delta te bezoeken? Enig idee qua prijs en tijd hiervoor nodig is? een goedkopere opties dan 80 euro met boot?? lijkt me redelijk prijzig toch…

aanraders om in Uruguay te doen…
Zou Colonia 1 dagje doen, daarna Montevideo (1 of 2 dagen?? veel te doen en te zien??) en dan enkele dagjes naar Punta Del Este…

graag tips of wat indo aub…

grtz Kim

Hola Kim,
Hopelijk heb je nog iets aan deze info! Was zelf op reis en daarna erg druk, vandaar nu pas reactie.
Met de bus vanuit BsAs naar Uruguay kan. Ga je bijv. naar Montevideo, dan ben je zo’n 8 uur onderweg. Kost ongeveer USD 50. Vaak wordt 's nachts gereden, zodat je onderweg niet veel ziet. Boot is wel veel sneller en ook leuk, bovendien minder duur dan je denkt. Voor zo’n 70 USD ben je in Montevideo, voor 50 in Colonia.
Volle dag Colonia moet je zeker doen, Montevideo 1 of 2 dagen (ligt eraan wanneer je gaat en misschien ook van strand houdt…), Punta is in december/januari helemaal voor de jetset, daarbuiten uitgestorven en wel aardig. Vind zelf José Ignacio leuker en de kust richting Cabo Polonio is prachtig. Natuurlijk is het maar waar je van houdt!
Kijk voor een indruk eens hier.

Saludos,
Amedida

Argentinië en Uruguay maximaal beleven!

Heyla

tnx voor de info, ik vertrek 11 november dus nog eventjes tijd om alles uit te zoeken en uit te stippelen…

ik zou na 5 dagjes Buenos Aires de ferry nemen s’morgens vroeg naar Colonia (boek ik deze gerust een paar dagjes van te voren voor wat goeie prijs te hebben of toch beter lang op voorhand vanuit Belgie? )

Ik zou die dag dan besteden om Colonia te bezoeken en eventueel rond 17u bus nemen naar Montevideo om daar andere bus naar Punta del Este te nemen… (Of zijn er rechtsreekse bussen? denk van niet he…)

dan zou ik 5-6 dagjes in Punta Del Este verblijven waavan 1 dag echt Punta Del Este en de andere dagen hostel in La Barra…
Daar echt wat relax, enjoy, fiesta en al wat erbij hoort… Eventueel aanraders hier?? José Ignacio dus 1 van de betere stranden?
Zou ook graag ergens es golfsurfen… overal mogelijk om plank te huren en waar zijn beste golven?

Erna met 1 dagje Montevideo denk ik heb wss wel genoeg… musea enzo ben ik niet voor… en echt city city zal ik al wel veel gezien hebben in Buenos Aires dus denk dat ik daarmee genoeg heb…?

Toevallig nog geld over van daar dat je kwijt wil:p?
Grtjs Kim

Hi,

Als je een aantal dagen in BsAs verblijft kun je goed ter plaatse (van tevoren) de ferry boeken. Evt. ook samen met een busticket. Vanuit Colonia naar Punta gaat volgens mij met overstap in Montevideo.

Voor meer info over golfsurfen:
http://magicseaweed.com/Uruguay-Surfing/340/
http://www.reservas.net/alojamiento_hoteles/lapaloma_surfinglapaloma.htm
http://www.reservas.net/alojamiento_hoteles/puntadeleste_surfingpuntadeleste.htm
Uitrusting is te huren in Punta en La Paloma, waarschijnlijk ook op meer plekken langs de kust. Gewoon ter plaatse vragen.

En na BsAs lijkt 1 dag Montevideo voor jou voldoende. BsAs is geweldig, Montevideo veel kleiner en gemoedelijker.

We hebben nog maar een kleine hoeveelheid peso’s over; die gebruiken we zelf wel weer een keer. Wens je alvast een hele mooie trip in dit ontzettend fijne land. Geniet ook van de goede wijn!

Amedida

Argentinië en Uruguay maximaal beleven!