Boot Australie-Nieuw Zeeland

Hoi,

Ik ben bezig met een wereldreis plannen. Voor nu heb ik 2 vragen:
In Australië willen we een auto kopen. Is het mogelijk om vanaf Australië met een (veer)boot te varen naar Nieuw Zeeland en de auto mee te nemen? Ik weet dat er veel oceaan tussen zit, maar misschien dat iemand hier weet of er toch een boot heen en weer gaat.
Zo ja, op welke site kan ik zien hoe duur dat is?

Alvast bedankt,

Tines4win

er zijn ook wel eens mensen die vragen waneer ze die brug (iets van 1500 km?) nou eens gaan bouwen.
Maar het korte antw is: NEE, is er trouwens ook vrijwel nooiit geweest-in de tijden dat er nog amper gevlogen werd woonden daar nog zo weinig mensen-en die hadden ook vrijwel geen enkele relatie met elkaar-dat ook toen al er misschien 2-3x per JAAR de stoomboot uit big motherland=GB ertussenvoer-maar dan vooral voor landverhuizers uit GB
hoe duur het is-google naar de airlinesites zoals ANZ, qantas en v-australia.

Hallo,

Nee er is inderdaad geen boot zoal bkkflyer al schreef.
Je kunt als je dat leuk vind met Emirates van Sydney naar Auckland vliegen met de Airbus 380 is een supergave ervaring. Let er wel op als je een toeristenvisum hebt dat een bewijs nodig hebt dat je binnen 3 maanden het land verlaat.
De enige manier die mogelijk is om met de boot van bv Sydney naar Auckland te komen is met een cruiseship maar dan is je eindbestemming weer Sydney want het is een rondtour kost gemiddeld zo’n 2000 euro.