Welk hotel is aan te raden voor een stedentrip van 4 dagen? Hoe kom ik het beste van Bolgogna naar Venetie en Florence??
het millenhotel is geschikt voor een stedentrip ligt in centrum 4 min van trein en busstation.Er gaat ook elk half uur een bus van en naar het vliegveld.Het hotel is schoon personeel behulpsaam en onbijt is volgens italiaanse maatstaven o.k
naar venetie en florence gaat het beste met de trein of met de regionale of met de snelheids trein.Bij het station staat alles goed aangegeven.Kaartje kopen aan loket NIET aan automaat.Die is veel duurder en niet altijd betrouwbaar.Treinkaartjes zijn niet zo duur naar florence 12 euro met de regionale lijn en 16 euro met de snelheidstrein.Vergeet niet je kaartje af te stempelen in de automaat voordat de instapt anders kan je een boete krijgen van 5 euro.OOk de moeite is parma.In bologna is het vrij prijzig een pilsje kost tussen de 4 en 7 euro en echt leuke restaurantjes zijn er weinig.
Hoi Ukkie, dank je voor de info. Heb ik zeker iets aan, en Parma houd ik ook vast, voor als we nog tijd over hebben. We hebben helaas al een hotel geboekt het aemilia Hotel Bologna, dat ligt ook in de buurt van het Centrale station. Dus als je nog wat tips hebt, hoor ik ze graag.:zon02:
hoi angela,
ben je al geweest???
ik ben benieuwd hoe het is bevallen zowel het hotel als de stad.
hoop dat je nog wat info kwijt wilt hier.
Hoi Ukki,
Nee komend weekend gaan we, ik laat je wel weten hoe alles is geweest, gr. A
hoi angela,
het is mikkie,maar wel erg nieuwsgierig hoe je het gaat vinden!
heel veel plezier gewenst!
Hoi Mikkie,
Sorry, moet even wennen aan deze site, ik zal je zodra ik terug ben, alles opschrijven, ik hoop dat we net zo een lekker weer hebben als nu, ik begin langzaam me al te verheugen op ons tripje, Groet Angela
hoi angela,
ben je al terug???
ben reuze benieuwd hoe je het hebt gehad en naar je tips natuurlijk!
Ciao Mikkie,
Ben net terug, en het was heerlijk. het aemilia hotel is een heel mooi en fijn hotel, met schone kamers, goed ontbijt, misschien iets duurder dan de andere maar dan krijg je ook wat. De ligging is een dik half uur lopen naar centrum, en het centrale station ligt toch zo’n 50 min. lopen Dus we hebben flink wat afgelopen. Er rijden uiteraard ook overal bussen die je kunt nemen, Ook zijn we naar venezie met de trein geweest (prijs 112,- voor 2 pers.). De trein is eigenlijk de enige domper geweest. Ze willen je alleen maar de duurdere kaartjes verkopen, en sturen je van hot naar haar, naar Florence zou nog eens 100,- gaan kosten. de info over de stoptrein gaven ze ons niet. Dus helaas niet naar Florence geweest. Maar we hebben ons zeker gezien het weer en het prachtige dakterras van het hotel ook in Bologna nog een fijne dag beleefd. Kortom het was een fijne en mooie stedentrip. GROET Angela
Hoi Angela,
Fijn om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad!
Fijn zo een goed hotel,al zoek ik toch iets dichterbij het centrum.
Citytrip zonder veel te wandelen herken ik inderdaad niet;-)
Wat een afzetters zeg met de trein!Dat is echt niet normaal hoor!
Ik ben al veel vaker in Italie met de trein geweest,maar dit lijkt wel oplichting:mad:
Weet zeker dat de trein niet zo duur kost!Heb je misschien nog goede tips voor Bologna zelf?
dankjewel voor je verslagje!
Wat een oplichters bij de trein. Ik ga er over 2 weken en zit me af te vragen of ik tickets via internet moet boeken of daar ter plaatse een ticket zal kopen (naar Florence). Dat laatste heeft eigenlijk m’n voorkeur, in geval ik 's morgens een bus mis of wat later ben op het station. Volgens Trenitalia.it zou een kaartje naar Florence 9 - 15 euro moeten zijn.
Hoi Bootz, je moet je gewoon goed en tijdig informeren. Dat is waar misbruik van gemaakt wordt! Ik denk dat we net de verkeerde persoon aan de balie hebben gehad, en dan spreekt ook nog eens niemand Engels of een andere taal. Tja dat is vragen om… toch?? In ieder geval heel veel plezier daar, het is er echt prachtig,laat je dat door niemand afnemen!.
Ik zie dat er flink wat tijd voorbij is gegaan, maar toch.
Tegenwoordig, in 2012, kun je makkelijk op de stations zelf, dus ook het station van Bologna, een kaartje kopen. Vanaf Bologna ben je denk ik met iets meer dan een uurtje in Firenze. Een kaartje kost zo’n 15 a 20 euro geloof ik.
Op www.trenitalia.it kun je overigens makkelijk kijken wat het kost en hoe lang het duurt ![]()