Bolivia, Stage/Reizen/Wonen/Leven

Hoi,

Ik kon geen topic vinden over Bolivia, dus daarom open ik er maar even eentje.
Heel misschien ga ik 5 maanden stage lopen in Bolivia, Cochabamba via Stichting kinderen in Bolivia. Het lijkt me geweldig, maar er moet nog veel worden uitgezocht over de mogelijkheden en de eisen en verwachtingen van de opleiding. Om toch al wel wat voor te bereiden, mocht het doorgaan…Ben ik erg benieuwd naar verhalen, ervaringen, tips…etc over Bolivia en ook natuurlijk de stad Cochabamba.
Natuurlijk wil ik ook mocht het zo ver komen weekend tripjes gaan maken, tussendoor of na die tijd reizen geloof met het visum, dat je bijv. even het land uit kan gaan en dan weer terug kan komen voor een nieuw visum dus ben erg benieuwd naar alle dingen van Bolivia en ervaringen over het wonen en leven in dit mooie land.

Groetjes en alvast bedankt!
Jitske.

Zelf ben ik twee keer een jaar in Bolivia geweest (voornamelijk in La Paz). Heb hier een appartementje gehuurd (gewoon tijdens het rondlopen tegengekomen). Mijn advies is dan ook om eerst een hostal te nemen en gewoon rond kijken en vragen of iemand nog een degelijke kamer of appartement te huur heeft. En mocht dit niet lukken dan eventueel via die stichting iets regelen mocht je het willen. Ik neem aan dat ze daarin wel kunnen bemiddelen.
Wat betreft dat visa, dat moet lukken, je hebt recht om als europeaan 180 dagen per jaar in Bolivia te blijven. Dat is dus twee keer een toeristen visa van 90 dagen. Of maximaal 90 keer over de grens en terug.
Zelf ben ik helaas maar een keer in Cocha geweest, en die keer was echt perfect haha. Het is een gezellige, klimaatvriendelijke stad met veel uitgaansgelegenheden.
Gewoon lekker naar Bolivia gaan!! een schitterend land en rijk aan cultuur!