Boeken ruilen (romans in het Engels)

Hoi,

Tijdens mijn vakantie lees ik graag en veel. Als ik een boek uit heb, ruil ik het graag weer om voor een andere die ik nog niet gelezen heb. In het verleden in bijvoorbeeld Indonesië en Peru had je hiervoor bij veel hotels en bars een speciale kast met boeken om te ruilen, 1 erin zetten, 1 eruit halen.

Hoe zit dat in Laos? Is het makkelijk om boeken te ruilen? Ik neem alleen Engelstalige romans mee van redelijk bekende schrijvers (ongeveer twee of drie). Hebben ze daar ook van die book exchange kasten of moet ik telkens met andere reizigers onderhandelen? :wink:

Enne, zijn er toevallig nog boeken die het goed doen in Laos, bijvoorbeeld een roman waarin de geschiedenis van dat gebied verwerkt zit?

Groeten,
Cécile

sorry welke boeken het goed doen weet ik niet.

boeken ruilen kon bij sommige gh die een kast hadden.(toeristische plaatsen)

en in vang vieng,vientianne en luang prabang weet ik dat een paar winkeltjes zijn ,hier verkopen ze 2dehands boeken of je kunt er 2 of 3 voor 1 boek ruilen. ( volgens mij ook in pakse en udomxai)

In Laos weet ik het niet zeker, ik was nog bezig in Conrad’s Heart of Darkness en in iets van Stephen Leather. Die laatste heb ik in Phnom Penh geruild, binnenbrengen in een shop, 1 of 1/2 Dollar opgelegd, en een ander Leather meegenomen. In Bangkok, zeker in Khao San Road-buurt, even simpel, boek binnenbrengen, beetje (50Bht) opleggen, andere meenemen. Keuze varieert dikwijls, maar toch vooral de klassieke thrillerschrijvers, Ludlum, LeCarre, Brown, Grisham,…

Bedankt maar deze vraag komt uit 2009. :slight_smile:
Hopelijk heeft een ander er nog wat aan.

D’oh
:(:frowning:

1 like