boek over nieuw-zeeland

We willen over ruim een jaar een reis gaan maken door oa. nieuw-zeeland met de camper. We willen onszelf goed inlezen. Maar er zijn veel boeken over het land. Welk boek geeft goede, niet té uitgebreide, informatie over het land? Met wellicht goede informatie over goede camperplaatsen?
We gaan reizen met onze jonge dochters (dan 1 en 4).

Elmar heeft vorig jaar een nieuwe gids uitgegeven over Nieuw-Zeeland, in het Nederland. Ik heb hier de 2001 versie en heb die mee gehad op mijn eerste reis. Ondanks dat sommige informatie wat verouderd was (de gids was reeds 4 jaar oud) heb ik er heel veel aan gehad bij mijn voorbereidingen.
Wat ik daarin vond, en bijvoorbeeld niet in de Loney Planet, was hele goede informatie over de taal en cultuur. Heerlijk inderdaad om je thuis vast op in te lezen!

De nieuwe gids vind je hier.

Er stond in de 2001 versie niet expliciet veel informatie over kamperen, maar dat is vrijelijk op het internet te vinden. Of loop in het dorp waar je aankomt (of waar je vertrekt, ze hebben vaak ook info over de omliggende dorpen) de I-site (VVV) binnen, daar weten ze meer dan genoeg. :slight_smile:

Hallo,

Dit boek kun je gratis hier krijgen als je hier bent. Je kunt het ook bij deze website bestellen is gratis South Pacific Island Accommodation, Activities and Travel Guides – Jasons het is het boek holidayparks and campgrounds. Verder is de lonely planet erg handig. Ik woon in Nieuw Zeeland en gebruik de lonely planet hier ook als we op roadtrip gaan.

Hoi Susan,

Het boek “Touring the Natural Wonders of New Zealand: Over 45 Spectacular Routes” is een heel fijn boek. Het geeft geen informatie over camping plaatsen etc. Maar is wel een heel duidelijke handleiding met bezienswaardigheden op de route die je op dat moment aan het rijden bent. Wij keken hier iedere dag in. Voor campsites en DOC (sbb) campings zou ik naar een Isite (vvv) gaan. Hier hebben ze gratis boekjes met allerlei campings en een overzicht van alle DOC campings en hun voorzieningen.

Wij zijn zelf 3 maanden in NZ geweest. Het was geweldig! Naar aanleiding van onze ervaringen zijn wij nu een website aan het opzetten met onze tips. Alle vragen die wij hadden om de reis voor te bereiden willen we hier bespreken. Misschien leuk om eens op te kijken, of vaker :wink: www.nz-traveler.com

Groetjes, Tim