Te Koop: Lonely Planet New Zealand & Lonely Planet Tramping New Zealand - NIEUW!

Twee Lonely Planet reisgidsen van Nieuw Zeeland te koop.

1. Lonely Planet New Zealand –> uitgave 2014 –> NIEUW (ongebruikt) =** € 22,50**
  2. Lonely Planet New Zealand Hiking & Tramping –> uitgave 2014 –> NIEUW (ongebruikt) =** € 20,00 **

De prijs is exclusief verzendkosten. Per stuk passen ze door de brievenbus en kan ik ze als brievenbuspost versturen.

Ik heb allebei de boeken dubbel en 1 exemplaar is afdoende :wink:

Heb je interesse laat het mij weten.

Groetjes,
Inge

Goeie avond Inge,

ik zou graag je boek van New Zealand willen kopen.

mvg,
Thabita.

Hoi Thabita,

Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik heb deze Lonely Planet van Nieuw Zeeland reeds verkocht. Sorry!

Groeten,
Inge

Geen probleem!

kun je dan misschien de advertentie wijzigen, want ik wilde ze ook kopen van u
zie nu dat het verkocht is
waarom verkoopt u de boeken eigenlijk ? zijn ze ongebruikt ?
maar bent u wel naar Nieuw Zeeland gereisd ?
Ik ga naar Nieuw Zeeland en kan nog veel informatie gebruiken
heeft u enkele tips. advies bvd
groetjes gisela

Dag Gisela,

Ik kan nergens vinden hoe ik een bericht kan wijzigen of verwijderen. Wellicht kun je mij vertellen hoe ik dat wel kan doen?

De boeken waren te koop omdat ik ze dubbel had. En ja ze waren dus helemaal nieuw en ongebruikt, maar ondertussen al verkocht.

Ik heb in 2009 en 2010 vijf maanden door Nieuw Zeeland gereisd. Mocht je vragen hebben dan kun je die uiteraard stellen. Ik heb zowel het Noorder als Zuider eiland bezocht en heb heel veel gezien en beleefd. Het was een geweldige ervaring. Daarom willen wij ook weer terug!

Groetjes,
Inge

Goeie morgend,

ik wil graag informatie,

Heb je dit zelf gedaan of via reisbureau?
Wat waren de mooiste plaatsen om zeker een kijkje te gaan nemen. En ze zeggen dat daar de films van the lord of the rings zijn opgenomen. Ben je daar geweest? Of is het daar aangegeven? Ik heb zelf al tour’s gezien voor met de wagen er te reizen, maar in geen enkele tour staat dit vermeld. En we willen graag het mooie land zien van Nieuw Zeeland uiteraard, maar ook vanwege de films.

En was het zo duur zoals ze zeggen om daar te eten? Hoe zijn de mensen daar?
Hebben jullie het met de auto gedaan en was het makkelijk om er te rijden en de weg te vinden?

mvg,

Thabita.

Hoi Thabita,

Leuk jouw vragen!

Ik ben er alleen geweest voor 5 maanden. Heb zelf mijn tickets geboekt. Daar een auto gekocht en die omgebouwd tot camper. Dat was voor mij de goedkoopste oplossing omdat ik er zo lang zou zijn. Daarnaast hebben ze hele goedkope en soms zelfs gratis camping (DOC Campsites). Deze liggen op de mooiste plekken van Nieuw Zeeland en kosten een paar euro per persoon per nacht. Je hebt dan uiteraard niet veel faciliteiten, maar dat vond ik fantastisch.

Ze hebben een roadmap te koop waar alle locaties opstaan van de Lord of the Rings. Deze kun je bij de plaatselijk ANWB of boekhandels kopen. Die heb ik ook gebruikt. Is echt hele fijne atlas. Bovengenoemde campings staan er ook in. Je kunt Hobiton bezoeken op het Noorder Eiland. Daar hebben ze na de opname van the Hobit de opnamelocatie met de shire laten bestaan. Je kunt prima zelf Nieuw Zeeland rondreizen langs de opnamelocaties. Daar is vaak niets meer te zien, maar je herkent de plaatsen wel degelijk vanuit de film.

Het eten vond ik niet duur. Het leven in Nieuw Zeeland was toen goedkoper dan in Nederland. De dollar was en is volgens mij nog steeds zo’n 0,60 of 0,70 cent. Benzine en diesel was ook goedkoper. Ik heb gewoon mijn eigen eten gekookt op gaspitje. Op grotere campings heb je veelal keukens waar je als kampeerder gebruik van kunt maken. Hoeveel huisjes en hotels kosten, weet ik niet. Ik heb alleen gekampeerd.

Wat ik erg mooi vond was:

Noorder Eiland
Cape Reinga
Coromandel
Tongariro Crossing
Wellington (Te Papa museum en Botanische tuinen)
Zuider Eiland
Queen Charlotte Sound (queen charlotte track)
Abel Tasman National Park (kayak en/of wandelen, prachtige gouden stranden)
Fox en Franz Josef Glacier (helihike op fox gletsjer gedaan)
Haast Pass (wel veel sandflies) -> Blue Pools, 20 minuten lopen vanaf parkeerplaats, geweldige blauwe meertjes.
Wanaka (leuk stadje aan groot meer)
Mount Aspiring National Park (o.a. Rob Roy Glacier track)
Routeburn Track
Weg van Queenstown naar Glenorchy (fantastisch!!)
Milford Sound (en de route daar naartoe)
The Catlins (heel veel dolfijnen, zeeleeuwen en pinguins)
Akaroa (schiereiland bij Christchurch)
Mt Cook village
Lake Tekapo

Hoop dat je hier een beetje verder mee komt.

Groetjes,
Inge

Dankje voor je antwoord. Echt geweldig!

Ik denk dat ik zin heb om het ook zo te doen vanwege je reactie. XD
Maar ik zou dan voor een maand gaan en dan gewoon misschien zo’n camper huren.
Zalig, dat je dit zo’n 5 maanden hebt gedaan. Echt genoten van het landschap. Ik ben blij dat ik je deze vragen heb gesteld.
Heel hartelijk dank! Zeker dat ik veel ben met je reactie! Ik zal aan je denken als ik de weg afleg. XD En dat het niet duur is, veel van mijn vrienden zijn daar bang voor, of gaan naar een ander land hiervoor. Goed om te weten.

Groetjes,

Thabita.

En welke maand is het beste om te gaan? Xd
Vriendelijke groeten,
Thabita

In 2002 was ik er de hele maand februari. Alleen op 't Noorder Eiland. Prima weertje.

Dank je wel!

Heb het ook al eens opgezocht en dat is de periode wanneer het niet zo druk is en in het volop zomer is! Maar ik dacht om in oktober-november te gaan want dan is het het groenst en ook al warm.

Vriendelijke groeten, Thabita.

Ik ben toen eind oktober aangekomen en half maart weggegaan. Het mooiste weer was in dec, jan en feb. Oktober was nog fris en meer regen. November werd het beter. Als je de vakantieperiode van de kiwi’s wilt ontwijken zou je november tot half december kunnen gaan. Oktober vond ik nog echt instabiel weer. Op het zuider eilend zijn de nachten in februari alweer wat kouder.

Groetjes,
Inge

Oké! Dankje, Inge! Ik zal je raad opvolgen samen met geluk05! :grin: