bloemenvelden: waar en wanneer?

Hallo,

wij gaan volgend jaar een roadtrip langs de kust van Portugal en Spanje doen, in de maand mei. Zijn we dan op tijd om de bloemenvelden van Portugal te zien? In welke streek/omgeving zijn die het best te bewonderen? Of zie je die overal en kom je ze vanzelf tegen?
Onze route staat nog helemaal niet vast, we rijden van noord naar zuid

Ola!
Wat leuk dat jullie een roadtrip van de Iberische kust gaan doen :slight_smile: Weten jullie al waar je wilt beginnen en eindigen?
Welke bloemvelden bedoel je precies? De amandelbloesem periode in de Douro is in Februari Maart bijvoorleeld, bedoel je die?

Groet,
Sofia

Hallo,

toen ik iemand over onze reisplannen vertelde, zei die spontaan “ah dan ben je op tijd voor de bloemenvelden” ofzo, maar daarna ging het gesprek weer over iets anders voor ik meer info kon vragen. We zijn dus in mei in Portugal, ik hoop dat we er dan spontaan wel wat tegenkomen.

ons plan is nog niet helemaal uitgewerkt maar in grote lijnen is het zo: we hebben in totaal 28 dagen, we reizen voor het eerst met een camper. We willen in ong 3 dagen Frankrijk doorrijden tot Bilbao, daarna Oviero, Santiago De Compostela en dan Portugal van Noord naar Zuid. Ik moet nog uitzoeken waar we allemaal gaan stoppen. Porto uiteraard, Lissabon hoeft niet zo want dan hebben we eens op citytrip gedaan. We gaan wel stoppen in Sintra om la Quinta de Regaliera te bezoeken, en dan verder zuidwaarts, Algarve. Vandaar dan naar Sevilla, Cordoba en Granada. En dan in +/-3 dagen terug in 1 ruk naar huis. Flink wat km’s dus! Maar da’s deel van het plezier natuurlijk

Zo dat klinkt als een mooie reis! Nee, buiten de amandelbloesems om, komen er bij mij geen andere bloemvelden op…
A Quinta da Regaleira in Sintra is fantastisch, en andere paleisjes in Sintra ook. ( In het Portugees gebruiken wij geen La Le, zoals in het Spaans. de twee talen lijken op het elkaar maar zijn absoluut niet het zelfde! Zoals Nederlands en Duits) . Er is zoveel te zien joh! Porto uiteraard, daar moet je minstens 2 daagjes blijven, indien je interesse hebt ik geef tours door de stad, laat maar weten als je daar meer info over wilt hebben.

Fijne voorbereidingen!

Abraço,
Sofia