Iedereen jubelt over de bloemenpracht in het voorjaar in Namaqualand, maar hoe zit dat met de bloemenpracht in het midden en oosten van Afrika? Is het daar ook in sept/okt?
dan begint de lente,per 1 september. Dan kan ook bloemen zien, of dat zo Iets al in Namaquland is, geen idee, was daar nog nooit. Maar nu in de winter bloeien de Aloes,s ook erg mooi hoor.
In Namaqualand is sept DE maand van bloemenpracht. Want zomers is het er heet en dor, maar in de winter en het voorjaar verandert het in een grote bloemenzee. Google maar eens op ‘Namaqualand voorjaar’ of iets dergelijks en dan afbeeldingen.
Wij gaan de hele maand okt naar Za. Begin in K’stad en in 4 weken naar J’burg. Ik ben gewoon benieuwd of er nog speciale gebieden zijn in midden en oosten die ook zo mooi zijn als in Namaqualand dan kunnen we daar rekening mee houden met onze route. Vandaar mijn vraag.
De bloemenpracht van Namaqualand kan je enkel daar zien, in die hoeveelheid dan. In de maand september / oktober kan je wel weidebloemen zien, maar zeker niet de daisies van Namaqua. Je kan genieten van de natuur die de andere regio’s met zich meebrengt, zoals Thatch22 al zei, voornamelijk de Aloes die in bloei staan zijn prachtig.
een andere bloemenzee, zeker o.a. In Pretoria de Jacaranda’s staan in de bloei, maar dan in okt, nov. We hebben zelf 6 van die bomen staan, en het blijft elke jaar een super mooi gezicht die paarse pracht.
maar ook vervelend, al die bloemen, zeker als alles in net zwembad komt…hanha
We eindigen eind oktober in J’burg, dus dan gaan we die jacaranda’s in ieder geval zien. Ik heb al even gegoogled en die zien er idd prachtig uit! Tja er zit niets anders voor jou op dan een paar keer per dag met een net door het zwembad te gaan ![]()