Binnenlandse vluchten Mexico

Hoi,

Ik ga in september tot oktober, rondreizen in Mexico, Guatamala en Belize.
Ik vroeg me af of je van bijvoorbeeld Mérida ( of in de buurt) naar Palenque ( of in de buurt) kunt komen met een binnenlandse vlucht ?
Of zou je dit dan met een bus of trein moeten doen?

En weet iemand waar ik hier meer informatie over kan vinden?

Dank je voor de adviezen.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

ik persoonlijk zou je aanraden het met de bus te doen, want dan kun je ook Campeche bezoeken. Campeche is echt prachtig en zou ik achteraf niet hebben willen missen. Merida - Campeche is met de bus makkelijk en Campeche - Palenque ook. Bussen in Mexico is zeer relaxed en goed geregeld.

Commerciële vluchten gaan volgens mij niet naar Palenque en het dichtsbijzijnde vliegveld is dacht ik in Villahermosa.

Ik zou ook met de bus gaan, is dan toch het makkelijkst denk ik, zoals Robert hierboven beschrijft.

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Dan gaan we denk ik gewoon voor de bus. Kun je hier ook een beetje in slapen? En zijn er toiletvoorzieningen aanwezig?

We gaan ook naar Guatamala en Belize, dan is het denk ik wel verstandig om het vliegtuig te pakken denk ik?

Over het algemeen zijn de bussen vrij luxe met genoeg beenruimte. Ikzelf slaap nooit goed in bussen maar dat verschilt per persoon.
Houd er wel rekening mee dat de airco altijd volop aan staat in de bussen en dat het erg koud kan zijn. Neem dus altijd een jas + dekentje mee de bus in.

De meeste mensen die enkel in zuid(oost) mexico, belize en Guatamala rondreizen nemen geen vliegtuig maar doen alles met de bus.

Voor mij was een vestje genoeg in de bus, neem ook oordoppen mee want de tv staat soms hard. En er is in de lange afstandsbussen altijd een wc aanwezig.