Bijzondere Costa Rica foto´s

Het prachtige Costa Rica: een land waar iedere natuurliefhebber maar ook natuurfotograaf zich in de zevende hemel zal voelen. Een passie voor fotograferen komt in dit kleine land helemaal tot z´n recht. De biodiversiteit is zo ontzettend ´rijk´ dat je niet alleen tijdens wandelingen in de natuur je camera klaar moet hebben maar ook tijdens het douchen, eten en zelfs slapen. Elke seconde kun je verrast worden door iets unieks. Net zoals ik vaak verrast ben geweest en nog steeds na 7 jaar in de jungle gewoond te hebben. Tijdens de mooiste momenten in de natuur had ik de camera helaas niet bij me en dat is dan balen. Al is het genieten van het schouwspel en beelden in je geheugen bewaren soms nog veel beter. Gelukkig waren er vaak momenten dat ik wel de camera klaar had en dan plaatjes kon schieten. Deze bijzondere momenten wil ik regelmatig in deze topic delen, soms met foto´s, soms met filmpjes.

Vechtende gifkikkers, ontmoetingen met poemas, ongelooflijk gecamoeufleerde beesten tot boa constrictors in actie. Wat te denken van een insect die zich kan veranderen in een gevaarlijke uitziende slang of een nachtvogel die de hele dag zit te slapen en niet te onderscheiden is van een boomtak. Heb jij weleens een kikker gezien met een doorzichtig velletje zodat je het hart in het lijfje kunt zien kloppen? Of een parende Fer der Lance (de meest giftige slang van Costa Rica) met in het bijzijn andere mannetjes ´die op hun beurt wachten´ of twee luiaards die een bijna lachwekkende poging doen zich voort te planten. Een kitten van een Margay (een katachtige) die in het hol van een boom op zijn moeder wacht of een aanval van een miereneter op een termietennest, enz…

De jungle is prachtig en ontzettend fascinerend. Geniet!!

Pura Vida,
De Junglewalker
www.tipijungla.com

Sprakeloos was ik nadat deze kikker dit deed. Een echte ET`groet. Ik plaatste namelijk mijn vinger naast deze Rood Oog maki kikker (de bekenste kikker van Costa Rica) om de grootte aan te tonen. Een moment om nooit te vergeten.

1 like

Nog nooit is een toekan zo dichtbij mij in de buurt geweest. Door de blaadjes had hij het idee dat hij verscholen was.
Dit is Swainsons toekan: één van de zes soorten die in Costa Rica leven.


Automeris Belti is de naam van deze schitterende rups. De vlinders zijn ook bijzonder mooi. Deze rups is zeer giftig.
Wanneer de vlinder zich bedreigt voelt, doet hij zijn vleugels uit elkaar in een poging zijn vijanden weg te jagen.
De cirkels op zijn vleugels lijken namelijk veel op een paar enge ogen.


Van de soorten glaskikkers in Costa Rica is deze één van de indrukwekkendste. Op de foto is heel duidelijk te zien
waarom ze glaskikkers heten. Het is bijzonder om in het echt te zien hoe het hart in het lijfje klopt.


Een kippenvel moment. Een slang die ´Kattenogen´ genoemd wordt, heeft net een ´Gemaskeerde´ kikker gepakt.
De vraag is, kan deze slang de kikker door zijn keel krijgen? Het antwoord is ja. Het duurde wel een tijdje maar het lukte.


Dit insect kan wel een wedstrijd winnen als deelnemer gekkke bekken trekken. Toen ik hem met de camera benaderde,
deed hij zijn kop omhoog en liet hij zijn klauwen zien om mij te weg te jagen. Sprakeloos en in mezelf lachend keek ik naar zijn komische gezichtje.


De Junglewalker

1 like

Wow ! Prachtige foto’s

[ATTACH=CONFIG]83236[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83237[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83240[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]83239[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83241[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]83238[/ATTACH]

Prachtige foto’s ik ben benieuwd of mijn man ze ook kan maken