Bierdiefstal dwingt piloot tot ongeplande tussenlanding

Een toestel van de luchtvaartmaatschappij Air Canada Jazz heeft een onvoorziene tussenlanding moeten maken nadat een passagier enkele blikjes bier had gestolen. De dorstige ziel had het bier gejat van een drankkarretje en had geprobeerd de lege …

Lees verder over Bierdiefstal dwingt piloot tot ongeplande tussenlanding

Tjaaa???er staan nog verhalen over qantas op deze site!!man die deur wil openen,zelfde vliegtuig dat verleden jaar(een gat in de romp had,en nu een brandstoflek!!)het word mooier met de dag!!dat alle vliegtuigmaatschappijen geen alcolishe dranken meer serveren,dan is het probleem opgelost,of een ademtest voor het instappen.zijn maar kleine voorstellen.Maar ik zie de low budget maatschappijen dit niet doen(money money money always funny…een hit van ABBA)gegroet:georgessiam.

Bier jatten is tot daar aan toe, gewoon aanhouden op plaats van bestemming. Blikjes doorspoelen is sowieso niet mogelijk met die kleine afvoerpijpjes, lijkt me niet zeer gevaarlijk. Gewoon de man verzoeken ze gewoon weg te gooien, laten denken dat 'ie er zonder problemen vanaf komt. …totdat hij bij de gate wordt opgewacht.

Is dat zo moeilijk?

Alcohol totaal verbieden? Net zoals zwembaden verbieden, omdat er soms mensen kopje onder worden geduwd…

De meeste problemen wordt veroorzaakt door alcohol,IK drink af en toe ook is een pintje,maar met “mate”!!je moet zelf weten wanneer je een stoorzender bent voor andere passagiers.Daarom zou het ook niet slecht zijn bij twijfel,om sommige passagiers een ademtest te laten afnemen,vindt je ook niet?Wat als de dronken man,die deur had opengekregen?g.s

Voor zover ik weet, zijn de deuren niet te openen zolang de binnendruk ongelijk zijn aan de buitendruk. De cockpit moet dit vrijgeven of je moet extra handelingen uitvoeren. In een dronken bui zal dit waarschijnlijk te lang duren om ongestoord je gang te gaan.

Maar zullen we dan ook meteen bloedtests afnemen voor drugsinvloeden? Van paddo’s wil je immers uit het raam springen. :wink:

En bewijst een bepaald promilage of je dronken bent? En of je een goede of slechte dronk bent? Ik lust ook wel een pilsje of wijntje voor het vliegen. Vorig jaar op Newark rustig in de vliegveldkroeg wat plaatselijke biertjes uitgeprobeerd rondom mijn avondhap. Te veel om daarna te mogen rijden. Ik sliep daarna wel heerlijk in het vliegtuig. Maar hadden ze me moeten weigeren aan de gate dan? Alleen omdat er een paar rotte appels tussen zitten (volgens mij haalt het aantal nog niet eens 0,1% van de reizigers)?

Als ze aan de gate al moeilijk doen, is dat een ander verhaal. Maar dan wordt je geweigerd vanwege het a-pain-in-the-ass-zijn, niet op grond van een bepaald promilage alcohol in je bloed (ondanks dat het ene een gevolg van het andere kan zijn).

Wel interessante discussie…

Zoals je zegt, het is moeilijk te controleren wie al dan niet agressieve gedrag vertoond tijdends de vlucht,ik zou zeggen korte vluchten geen alcolishe dranken,lange afstandvluchten toegelaten,en eventueel een datta-bank bijhouden van mensen die over de schreef gaan zou ook niet slecht zijn,vind je niet?Over een deur openen tijdens een vlucht,daar kan ik mij niet over uitspreken,of dat technishe mogelijk is!!Ben jij er ook mee eens,als je voor het starten van je wagen een ademtest moet afleggen?gegroet:georgessiam.

Blazen voor het rijden is een ander verhaal. Als ik beschonken in een auto stap, wil ik veilig thuiskomen. Alleen kan ik met mijn reactievermogen een gevaar voor anderen zijn.

Mijn reactievermogen in een vliegtuig zal me verrotten, dan vragen ze maar een keer extra welke maaltijd ik wil. In het vliegtuig een deur willen openen valt onder de categorie levensmoe (of zelfs terrorisme?)

Zogenaamde blacklists bijhouden is zeker een optie, maar schijnt juridisch gezien moeilijk te realiseren. Bovendien moeten maatschappijen dit allemaal adopteren om een dekkend beleid te krijgen. Haken en ogen zitten er zeker nog aan.