Deze zomer doe ik Albanië aan voor een autovakantie. Daar hoort natuurlijk Tirana bij, maar wat zijn daar de bezienswaardigheden? Zijn er (uitgaans)pleintjes, bijzondere plekken, parken? Wat mag ik beslist niet missen? Bedankt alvast.
Beste dleseman,
Leuk dat je een autovakantie naar Albanie gaat doen! Je gaat een leuke tijd tegemoet! Tirana heeft niet erg veel bijzondere bezienswaardigheden, maar ik word soms benaderd door Djoser om een Nederlandstalige wandeling door Tirana te doen en de volgende plaatsen bezoeken wij dan:
- Nationale museum aan het Skanderbeg plein
- Moskee en klokkentoren aan het Skanderbeg plein
- Rruga Murat Toptani (erg leuk straatje voor savonds)
- Tabak brug
- Piramide
- Blloku area (waar je de meest trendy bars, restaurants en clubs kunt vinden)
- Het grote park is wel leuk om doorheen te lopen (achter het Sheraton hotel) het heet “Parku i Madh” met het artificial lake van Tirana
- Het plein van Moeder Teresa (met naast de universiteit een beeld van Moeder Teresa) en daarachter ligt het grote park.
- Mocht je tijd hebben, een trip naar Dajti mountain met de gondel is ook erg leuk met mooi uitzicht
- Een drankje doen in de skytower (in blloku) met uitzicht over Tirana met ronddraaiende bar
Dat was het wel zo’n beetje.
Mocht je nog specifieke vragen hebben over andere plaatsen of Tirana of iets dergelijks dan hoor ik het wel.
Groetjes Jorik
Bedankt. Leuke tips, denk ik.
Tirana is bijzonder toffe stad , je kan er alles te voet bezoeken .
Echt heel speciale sfeer , zeker in Blloku kom je ogen tekort .
Je ziet er dingen die je daar echt niet zou verwachten , echt
super de luxe auto’s en winkels , restaurants etc