Betrouwbaar?

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk?
Heeft er iemand ervaring met de stichting www.thefutureinourhands.nl
Laat het me weten!
Goed of slecht
Alvast bedankt!!

Groetjes Xaviera

Hallo Xaviera,

ik ken de stichting niet persoonlijk, maar van wat ik op de website zie lijkt het me zeker wel betrouwbaar.

Als bestuurder in een kleinschalige Gambia stichting zelf weet ik echter wel dat vrijwilligerswerk via dergelijke stichtingen vaak niet mogelijk is.
Je komt dan snel uit bij vrijwilligers organisaties die vaak in verschillende Afrikaanse landen projecten ondersteunen.
Maar ik zou zeggen: neem anders contact met ze op en informeer! Kun je bij hun niet terecht weten ze misschien wel waar je wel terecht kunt!

Succes in ieder geval! En mocht je nog eens vertrekken naar Gambia, deel je ervaringen met ons, oké!?

Groetjes,
Erwin

Hallo Erwin.
Waarom is vrijwilligers werk volgens jou niet zo gauw mogelijk bij een kleinschalige stichting!!!
Wij hebben inmiddels al zoveel gehad. Kijk maar eens op onze site daar zie je verslagen van een paar vrijwilligsters. Ook hebben we een Nederlandse arts twee maanden in onze kliniek gehad, zie Dr. Manon waar ben je nu. Hebben inmiddels contact met Xaviera gehad.
Groeten Didy Steenhuis
The Future in our Hands

Hallo Didy,

leuk dat je reageert!

Ik heb niet gezegd dat het niet mogelijk is, maar bedoel wel dat vrijwilligerswerk bij de vele kleine stichtingen die goed werk doen in Gambia niet werken met vrijwilligers. Simpelweg omdat ze daarvoor te klein zijn en doorgaans de middelen niet voor hebben. Ze werken veelal aan kleinschalige projecten. Vrijwilligers daarbij begeleiden en ondersteunen komt daarbij niet zoveel voor.
Leuk te horen en lezen dat jullie daar wel in voorzien! Ook erg leuk te lezen dat Xaviera reeds contact met jullie heeft gehad.

Mocht ze in Gambia het ‘avontuur’ aangaan hoop ik dat ze hierover met ons haar verhalen zal delen;)

Groetjes,
Erwin

Waar kan ik die link vinden? Ik heb een aantal jaar geleden op verschillende plekken vrijwilligerswerk gedaan, en ik speel met het idee om in de toekomst weer wat te doen.