Beter met bus van Bergamo naar Como?

Half juni vliegen mijn vriend en ik met Ryanair naar Milaan Bergamo (Bergamo Orio al Serio) We slapen in de plaats Como in een jeugdherberg (Ostello Villa Olmo)

Klopt het dat de verbinding tussen Bergamo en Como beter is te reizen per bus? Wie heeft er ervaring???

En dan de jeugdherbergen in Italie… Zou zo graag mensen willen horen met ervaring, wellicht ook Villa Olmo?? Later gaan we nog naar Menaggio aan het Comomeer en overnachten in hostel La Primula. Wie is er geweest???

Graag hoor ik nog!

Nina

Beter te reizen per bus, ipv: trein, auto?

hmm…heb die busreis al eens gemaakt, maar duurde toen erg lang. Ik weet niet of er alternatieven zijn. Auto huren wellicht een optie? dat gaat zeker 5x zo snel, wel duurder. Busreis is wel erg mooi, want je rijdt langs het meer, door de bergen, en ziet zo mooie natuur…en aangezien je op vakantie bent kun je er rustig van genieten.

Hostels: heb in hostel in Bergamo geslapen…was zeker niet mijn favoriete hostel, heb in betere geslapen. Die hostels/hotel waar je over praat ken ik niet…helaas

Verder zou ik zeggen: ga ook naar Lago d’Iseo…is ook erg mooi.

In Bergamo moet je zeker naar Citta Alta (=hoge stad), het historische centrum, gaan…is erg mooi. Neem de Funicolare naar boven (kan met buskaartje)…er is op de top ook nog een kasteeltje waar je een fantastisch uitzicht hebt. Let wel op: prijzen in citta alta zijn ongeveer 1,5 - 2x zo hoog als in Citta Bassa (centrum van de stad beneden, vlakbij CS)

Ik bedenk me trouwens ook dat Como niet de makkelijkste uitvalsbasis is als je Milaan en omgeving wil bezichtigen. Verbindingen zijn niet zo fantastisch…dus auto huren wellicht toch een goede optie.

En denk eraan: in Italië moet je rond een uurtje of 18:00u de kroeg in om “Aperativi” te doen: (gratis) lekkere kleine hapjes onder het genot van een drankje!!

Hoi Nina,
Ben vorig jaar naar Domaso geweest aan het comomeer en ga waarschijnlijk dit jaar weer, het is daar echt supermooi!
Ik vloog toen ook op Bergamo en ben met de trein naar Colico gegaan. Ik denk dat je met de trein ook wel in Como kunt komen. De trein in Italie is helemaal niet duur en ik vond het een hele mooie reis.
Je zou even kunnen kijken op http://www.trenitalia.com/ om er zeker van te zijn of er een trein gaat, hoe duur het zal zijn en hoe lang je erover doet.
Succes met het plannen en veel plezier in Italie!
Groetjes Lotte

Allemaal bedankt voor de reacties, ik heb er heel veel aan!

Plannen zijn wel iets gewijzigd…
We gaan toch niet in jeugdherberg logeren, maar in pensionnetje vlakbij Bergamo midden in de bergen! Dit ligt ook vlakbij Lecco aan het Comomeer, dus dat komt wel goed!!

Bergamo - Milano schijnt ook heel goed te doen zijn met de trein, ik ga de website ook nog eens bekijken wat verder de mogelijkheden zijn.

Ben benieuwd, nog 2 weken dan is het zover!

Nogmaals bedankt!!

wij gaan ook 2 dagjes alt houden aan het comomeer…
Maar waar juist is de ideaale plek?? Gezellig/mooi strand en mooie gelegenheid om in et water te zwemmen…

dringend aub…bedankt!
kim