Is het waar dat je een bedrag moet betalen als je Mexico weer verlaat? Zoja, hoeveel moet je dan betalen?
Nope is niets van waar. Zowel per vliegtuig als per auto de grens overgaan hoef je niets te betalen om Mexico uit te gaan.
Behalve als je je toeristen visum kwijt bent. Dan kost het ongeveer 40 USD maar met een beetje geluk kan je je daar onderuit praten.
Wouter
Het valt mij telkens weer op dat er in veel Nederlandse reisgidsen een vermelding van vertrekbelasting staat. Waar ze het vandaan halen is mij echt een raadsel, want heb het nog nooit hoeven te betalen.
Ik ben meerdere keren in Mexico geweest (vanaf verschillende steden teruggevlogen) en heb nog nooit vertrekbelasting betaald.
Groetjes, Inca
De vertrekbelasting zit normaal gesproken in de prijs van het vliegtuigticket inbegrepen en wordt door de luchtvaartmaatschappijen afgedragen. Dat is de reden waarom je normaal gesproken nooit iets hoeft te betalen mits je je toeristen visum maar hebt bij het inchecken
Dat klopt, maar er zijn genoeg reisorganisaties die het dan nog eens extra vermelden in hun brochure, zodat men het idee krijgt van het wel moeten betalen bij vertrek. Da’s niet echt helder van hun ![]()
Misschien oude informatie. Ik herinner mij dat ik 1x deze belasting effectief heb moeten betalen, toen die pas ingesteld was, en dus nog niet inbegrepen in het vliegtuigticket, maar dat is al lang geleden (een 20tal jaar?).