Betalen met maestro kaart

Hallo,

Ik vroeg me af of je in Kroatië kan betalen met een maestrokaart. Wij hebben geen visakaart en het is ook niet de bedoeling een bom geld mee te nemen. Wij reizen van België naar Turkije. Kan je de tol en/of wegenvignet betalen met een maestrokaart ??

Alvast bedankt !
Isabelle

is er niemand die hier antwoord op weet, of die me kan zeggen of je er in euro kunt betalen ??

Beste,

In de steden en toeristische centra kan je in de meeste winkels met Maestro betalen of geld afhalen aan de ATM. In kleinere dorpjes is dit moeilijker.

Het beste dat je kan doen is veel geld ineens afhalen (minder verwerkingskosten), en dit wisselen in een postkantoor of binnen in een bank naar de lokale munt (de kuna).

In veel plaatsen kan je met EURO betalen, maar dan passen ze wel een conversie toe die minder voordelig is.

Wisselen is dus de boodschap!

Je vindt veel nuttige informatie over Kroatië en zuid-oost-Europa in het algemeen op de Belgische website www.globalkan.be, ook over routes, cultuur, prijzen, stranden, enz. Een aanrader.

Groeten

We hebben hier ook gewoon pin automaten, werken ook op Maestro. Kaart in de muur, pincode en hup je hebt Kuna’s, kan niet makkelijker. Die dingen staan zo ongeveer op iedere hoek van de straat en ook nog eens bij vrijwel alle supermarkten, dus je hoeft ze niet eens te zoeken.