Over 2 weken vertrek ik naar Tunesië, Madhia.
In het reiskantoor verzekerden ze me dat ik daar geldverhandelingen kan doen met mijn Maestro-bankkaart. Klopt dit? In de meeste landen worden enkel Visa en Eurocard/Mastercard aanvaard.
Ik kom uit België, ik weet dus niet of Nederland ook werkt met Maestro
Ja dat kan, als er op je bankpas het logo Meastro of Cirrus staat kun je in Tunesie pinnen.
Bewaar de bonnetjes die je krijgt, die heb je weer nodig als je Dinars terug wilt wisselen naar Euro’s aan het eind van je vakantie.
op mijn pas van de Rabo staat ook het Meastro logo… maar mijn pas werd geweigerd!
mijn vriend heeft ook Rabo pas, maar dan een nieuwere… die goude pas en die deed het GELUKKIG wel. ik heb nog de oude rabo pas en die werd keihard bij alle banken geweigerd! was wel balen natuurlijk!! moet je na gaan hoe het geweest was als hij niet net een paar maanden geleden een nieuwe pas had gehad! dan hadden we GEEN geld gehad op vakantie!
dus mijn tip is VRAAG HET BIJ JE BANK EERST NA! ik ging er namelijk gewoon vanuit dat het kon… en het was niet dat er geen geld op mn rekening stond ofzo!! duss…
Ok, bedankt voor de tip
Er staat wel degelijk Maestro op mijn kaart, het is een nieuwe dus ik verwacht niet echt problemen.
Uit voorzorg nemen we elk toch wat cash geld mee.