Over een tijdje terug naar Argentinië, ik kan niet wachten.
De eerste 3 maanden reizen om vervolgens terug te keren naar Buenos Aires om me hopelijk ergens nuttig te kunnen maken.
Maar wat zijn volgens jullie de beste werkplekken om te starten? Wat voor soort werk raden jullie aan?
Nu heb ik zelf al het een en ander gezien maar misschien hebben jullie nog leuke ideeën door jullie eigen ervaringen?
Ik hoor graag wat jullie aan ideeën/tips/adviezen hebben.
Een heel aantal mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn reis daar konden (oa via hostels) die werkflyers ophingen werken op scholen als Engels docent. Of in weeshuizen of als reisgids.
Vooral Europese mensen zijn in voordeel omdat ze hoger opgeleid zijn.
Wat wel zo was, deze mensen zijn begonnen met vrijwillergs werk en hebben via de vrijwilligers werk een sociaal contact kunnen opbouwen waardoor ze via via aan betaald werk kwamen zoals bij een internationaal producten bedrijf die mensen zochten met goede taal beheersing van Engels en Spaans.
Dit zijn verhalen en ervaringen van mensen die ik heb ontmoet. Ik hoop dat ik ook zo’n goede weg kan bewandelen. Want het nadeel is wel, je krijgt vaak geen echt contract en als ze niet blij met je zijn sta je van het een op het andere moment op straat weer zonder werk. Dus vandaar mijn vraagstelling naar mensen die misschien betere ideeën hebben.