Beste Route voor MH + trailer naar Sibinj

Hallo wij rijden voor de eerste keer richting Kroatië met een mobilhome + trailer. Wij komen van uit de omgeving van Brussel.

Welk is nu eigenlijk de snelste en veiligste route rekening houdend met baustellen in DE en AU en te smalle en steile wegen en passen.

Heeft iemand mooie motor- of autoroutes voor de streek Lika-SenjAlvast bedankt

Rudi

Je ontkomt niet aan de baustellen wanneer je gelimiteerd bent door een MH + trailer. Het stuk Stutgart - Munchen zou ik niet nemen, zitten een aantal zeer steile stukken in.

Via de Fernpas is dan ook geen optie en dus blijft alleen nog Salzburg - Villach - Slovenie over en daar staan stevige files doordat men bij alle tunnels aan het werk is. Beste optie is om dit stuk 's nachts te nemen.

De kustweg van Rijeka naar Senj kent ook een aantal zeer steile stukken, maar desnoods rij je daar met 10 km/u naar boven…als dat gaat lukken natuurlijk. Wanneer de MH niet in staat is om de trailer tegen een stevige klim op te trekken dan vrees ik dat Kroatie wel eens een Waterloo kan gaan worden.

Ga uit van een maximaal percentage van 10 %. Dat is wat je zult tegenkomen op de route, ook al is het maar een kort stukje.
Ik ken overigens iemand die, met een paardentrailer al in Duitsland bleef steken. Hij is omgedraaid en weer naar Nederland gereden.

1 like

Hallo Papaya

bedankt voor je reactie, ik dacht eigenlijk te rijden via Regenburg Graz en dan naar Zadar

Wat denk je van deze route

Rudi