Wie kan mij een tip geven wat de beste reisgids is voor Costa Rica?
Lonely Planet is natuurlijk erg voor de hand liggend, maar ik lees hier ook over dat je deze gids beter niet kan kopen omdat de halve wereld hiermee reist en dus de accomodaties die erin staan overvol zijn.
ik heb bij de bibliotheek wat reisboeken van costa rica geleend en op basis daarvan ga ik er een/twee kopen… (misschien is dat ook wel een goeie tip voor je dan kan je ze rustig doorlezen e.d.)
degene waar ik het meest tevreden over ben:
Let’s go Costa Rica –> vooral tekst (over hotels/hostels/activiteiten e.d),kaartjes, vrij weinig tot geen plaatjes, lijkt heel veel op een lonely planet qua binnenkant en info.
Insight Guide Costa Rica –> vooral veel plaatjes en tekst over bezienswaardigheden, niet echt adressen, je hebt achterin wel een geel gedeelte (40 blz. ofzo met adressen) maar het is wel een leuk boek om wat meer over CR te weten te komen en over de bezienswaardigheden…
Lonely planet heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden van CR (ben bij V&D, slegte, dekker vd veght e.d geweest maar helaas…)
Ja dat is een goeie tip, eerst maar eens bij de bib kijken.
De lonely planet is trouwens bij internetboekenwinkels gewoon te bestellen.
Ik kijk zelf altijd bij www.vergelijk.nl en dan bij boeken en dan krijg je de goedkoopste internetwinkels op een rij voor dat betreffende boek. Meestal zijn de boeken daar meerder euros goedkoper dan gewoon in de boekwinkel.
Ik heb inmiddels na wat doorsurfen op internet ook nog ergens gelezen dat de reisgids van Tico Times (http://www.ticotimes.net/backissues/catalog/guide.cfm?code=2) erg goed en up to date schijnt te zijn. Deze gids wordt ieder jaar geupdate en kun je bij aankomst in cr in veel boekenwinkels kopen
Hola!
Nou, ik spreek uit ervaring dat het reuze meevalt met de Lonely Planet hoor! Ik heb een half jaar met dat boek rondgereisd, waarvan meer dan een maand in Costa Rica, maar ik had overal plek! En als richtlijn is het een goed boek, een houvast. En als je op plaats van bestemming bent zie je zoveel accomodaties om je heen dat je, aan de hand van een paar ho(s)tels naar binnen lopen, zelf een goede keus kan maken!
Ik heb iig veel gehad aan het boek, maar nog meer aan reizigers om me heen! Hou je oren en ogen goed open, en vraag andere reizigers evt. naar hun ervaringen met bepaalde hotels! Daar heb je nog het meeste aan!
Veel succes!