Beste periode rondreis sumatra / java / bali

Hallo,

Ik wil volgend jaar een rondreis maken van sumatra / java / bali.
Nu vraag ik me af wat de meest gunstigste periode is.
Na september is het een stuk makkelijker om vrij te krijgen.
Maar ik wil wel een grote kans op mooi en warm weer aangezien ik een echte zonaanbidder ben.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :slight_smile:

groeten Dennis

Zon ga je genoeg hebben in Indonesie, heel het jaar door! probeer de periode van de ramadam te vermijden!! Veel drukker en de prijzen van hotels stijgen dan ook enorm! Laat je zeker nie afschrikken voor regenseizoen, Indonesie heeft prachtige natuur, deze is dan op zijn best! Het regent dan miss 1x op een dag, hebben denk k in 21 dagen 2x regen gezien :-)… dat was vorig jaar in juli grtz

Juli is natuurlijk geen regenseizoen. Dat loopt namelijk van ongeveer oktober tot maart.

Als je de vrijheid hebt om te gaan wanneer je wilt zou ik meteen in september gaan. Begin van de maand zou je nog een beetje last kunnen hebben van de Ramadan drukte, maar de meeste mensen zijn dan al weer terug op het werk.

Ik zou de reis beginnen op Sumatra, omdat je daar mogelijk de meeste overlast in het regenseizoen hebt. Dit omdat de wegen hier slechter zijn, en de reistijden daardoor langer.

Maar ook tijdens het regenseizoen is er een hoop zon, en alles is mooi groen. Qua temperatuur zit je altijd wel goed in Indonesie.

September is inderdaad qua prijs ook een gunstige periode om te gaan … ik zou einde van het jaar, begin volgend jaar de aanbiedingen in de gaten houden van de vliegtickets… Want dan heb je groot kans dat je een goedkope ticket kan boeken… :slight_smile:

Sanya
www.adailystay.com