Beste periode om naar Dubai te gaan?

Ik vond er niets van op dit forum, maar wanneer is het de beste periode om naar Dubai te gaan, het hoogseizoen? Ik veronderstel in de wintermaanden?

Ik zou in september eens een paar dagen willen gaan, maar ik vrees dat het dan veel te warm is.

Mvg

Inderdaad grosso modo Oktober-Februari. Maar Sept en Maart-April zijn tussenmaanden, midden op de dag kan het dan wel 40’ worden maar de rest van de dag een zeer acceptabele 25’-30’. Dus als je maar zodanig plant dat je midden op de dag dak boven je hoofd hebt tegen de zon en liefst een koele bries aan zee, of zelfs airco, is het te doen.
Natuurlijk is het altijd subjectief, wij zijn misschien iets meer tropenbestendig dan de gemiddelde Ollander, maar in die tussenmaanden vind je best de nodige Westerse toeristen daar dus het zijn niet de enigen. En hopelijk kan forumbeheerster Bettina ook nog wat ervaringen on-the-ground toevoegen, de onze zijn o.a. gebaseerd op langere stopovers in die maanden in Muscat en Bahrain en heel wat meer korte transitstops ook in Dubai, Kiele-Kiele Koeweit ;-), Abu Dhabi en Doha.

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hallo Numa
Na september is de temperatuur weer aardig aan het zakken en is de vochtigheid weg. Als je wacht tot oktober dan zijn veel dingen buiten weer open, global village, miracle garden, woestijnsafari’s, sportactiviteiten bv paardenpolo, races. De terrassen zijn dan ook weer geopend.
Vanaf oktober begint het toeristenseizoen, nadeel dat dan ook de prijzen weer omhoogschieten.
Groetjes, Bettina

1 like

Let in ieder geval op dat je niet tijdens de Ramadan in Dubai beland. Het wordt dan niet geaccepteerd dat je op straat eet, drinkt of rookt, en het niet drinken viel me heel zwaar met de warmte.

1 like

Ik ga in November, lijkt me wel een prima periode. De Ramadam valt dit jaar in de maand juli dacht ik.

Nu ben ik naar een hotel aan zoeken, is ook niet zo makkelijk. Ofwel zijn het allemaal luxe hotels minstens 700 euro per nacht. Ofwel hotels waar je geen hond in zou laten slapen als ik de beoordelingen moet geloven. Een tussen klasse bestaat er blijkbaar niet.

Hallo Numa
Ramadan begint rond 18 juni…
Ja helaas november is hoogseizoen dan zijn de hotels prijzig, maar er zijn zat goedkopere hotels te vinden.Het ligt eraan welke gedeelte je wilt.
Bij booking.com vind je genoeg. Appartementen zijn voordeliger en compleet ingericht, zeker als je een aantal nachten gaat en de service
is hetzelfde als in een hotel.
Groeten, Bettina

1 like

Hallo zat te twijfelen tussen begin april en 14 november. Heb jij al iets gezien kwa hotel en welke datum t beste is. Ik weet het ook nog niet bvd

Hallo
In november /december is het hoogseizoen, topdrukte en prijzen fors duurder.
April is niet zo druk en goedkoper maar wel kans op regen, zandstormen. Maar die heb je in november ook.
Dubai is een wereldstad met een grote verscheidenheid aan leuke plaatsen, heb je een idee welke buurt je wilt zitten, het oude gedeelte
of nieuwe, rust of nachtleven?
Groet…

Hallo bettina. Ja heb ocean view op het oog maar 14 november of 4 april daar ben ik nog niet uit. Als het regent is t dan heel de dag of een bui. Pfff moeilijk hoor!!

Hoi, tsja, soms een hele dag, soms maar heel even…moeilijk in te schatten…is elk jaar anders
Denk dat je toch zelf moet beslissen op een gegeven moment…
Groet…

Yesss geboekt 14 november. Nu maar hopen op goed weer!!

Super, alvast fijne vakantie :slight_smile:

JA Ocean View is een geweldig hotel. Wij hebben er in november 2014 verbleven en gaan nu in februari terug. Ik vond het half november best nog heel warm overdag. Een groot verschil met drie weken later toen we nog een dag en een nacht gebleven zijn na onze rondreis in Oman.
De prijzen van de hotels zijn in februari wel een stuk duurder dan in november. Dat was wel even schrikken. Als je via booking.com boekt, dan moet je bovenop de prijs van de overnachting nog 10% city tax en 10% service charge bijtellen en vanaf maart 2015 ook nog eens +/- 15 AED per nacht tourist tax.

Nog even een PSje …

Aan het zwembad van het JA Ocean View heb je in november niet heel veel zon. De zon staat laag en het gebouw wordt omringd door andere hoge gebouwen. Er is nog wel een tweede terras, zonder zwembad maar wel met volop zon. En je zit op amper 2 minuten lopen van het publieke strand (neem de trap rechts van het zwembad). In het hotel kan je een beach kit vragen (parasol, ligmatjes, handdoeken), of je loopt een paar minuten verder en huurt een luxe ligbed op een van de private stranden. Of je neemt de (gratis) shuttle naar het zusterhotel JA Jebel Ali Beach.

Ik wens je een hele fijne vakantie!