Beste maand om naar Nicaragua te gaan?

Hoi allemaal,

Ik wil jullie alvast veel reisplezier toewensen in 2008!
Hier op het werk dwalen mijn gedachten af naar mijn volgende reis, wellicht Nicaragua.
Kan iemand me zeggen welk de beste reistijd is voor dit land?
Volgens de reisplanner van reismagazine Columbus ga je best in februari of maart, maar in maart zou het al erg zwoel en vooral stoffig zijn.
Is iemand van jullie reeds in Nicaragua geweest?
Vonden jullie het de moeite (ben dol op de natuur van Costa Rica en vraag me af of die van Nicaragua ook zo mooi is)?

Nadine:wereld:

Hoi,

Nu ik heb zowel Costa Rica en Nicaragua gedaan. De natuur in Costa Rica is fantastisch, maar ook Nicaragua mag er zijn. Denk aan het eiland Isla de Ometepe, vulkaan Massaya en de Isletas bij Granada. Het land is echt uniek en de mensen zijn aardig. Ik moet zeggen dat Nicaragua als land beter is bevallen dan Costa Rica, omdat dat laatste echt een toeristenland aan het worden is. Dat zul je in Nicaragua minder meemaken… Ik zou zeggen…GAAAAAN

Ik ben zelf in november gedaan, dan zit je aan het einde van de regentijd en ik heb geen regen gehad, maar ook niet stralend blauw weer. Ik zou tussen december t/m maart gaan want dan zul je het lekkerste weer en (bijna) geen regen tegenkomen.

Heel veel plezier.

Groet Karin