Graag wil me even voorstellen, na dit forum toch al een hele tijd gevolgt te hebben.
Mijn naam is Tim Timmermans, oorspronkelijk uit Noord Brabant (Woensdrecht) en ik heb mijn hart sinds 1994 verpacht aan Brazilie, na lang heen en weer gezworven te hebben tussen Brazilie en Nederland heb ik voor de 2e maal besloten om naar Brailie te emmigreren, de eerste maal was in 1999 maar ben toen teruggekomen vanwege een vervelende overval in Brazilie, ook dat hoort bij het leven. Nu heb ik de stap wederom gemaakt en de aanzet hiervoor was voornamelijk het werk. Ik ben getrouwd met een Braziliaanse en heb een dochter van 15, die in Brazilie geboren is maar ook, net als mijn vrouw in Nerderland heeft gewoond.
In Brazilie ben ik voornamelijk werkzaam geweest in de agrarische sector (Vee en Sinasappels) nu zit ik in het personeelsbeleid, hetgeen ik in Nederland ook heb gedaan. Ik woon in de kleinste provincie van Brazilie, Segipe genaamd in het noordoosten. net boven Bahia in een erg klein dorp, dit is bewust omdat ik van het Braziliaanse leven hou, de stad trekt me minder.
Dit Forum staat me enorm aan omdat er vele ervaringen uitgewisseld kunnen worden voor zowel vakantiegangers als emmigranten en de daarbij komende problemen, heimwees, etc.
Ik hoop op een vruchtbare bijdrage die ik mogelijk kan leveren aan de forumgenoten.
Groetjes
Tim.