Hallo, ik ga deze zomer met kind (12) rondreizen in costa rica; lees en hoor veel verhalen over berovingen; is het echt zo erg of valt er met wat gezond verstand goed te reizen?
ben benieuwd naar jullie ervaringen, thx iris
Hallo, ik ga deze zomer met kind (12) rondreizen in costa rica; lees en hoor veel verhalen over berovingen; is het echt zo erg of valt er met wat gezond verstand goed te reizen?
ben benieuwd naar jullie ervaringen, thx iris
Costa Rica is het veiligste land van Latijns Amerika. De kans om beroofd te worden is net zo groot in Nederland of België.
Dus de normale voorzorgsmaatregelen nemen. Geen spullen onbeheerd op het strand en in je auto geen waardevolle
spullen laten als je gaat wandelen. Bij de meeste parken zijn trouwens bewaakte parkeerplaatsen.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Wij hebben 3 weken met een auto rond gereisd. Helemaal niets gemerkt van enig gevaar. In tegenstelling tot andere amerikaanse landen zijn wij niet aangehouden door de politie. Je ziet ze wel zeer regelmatig.
Zoals Johan zegt, net als in Nederland voorzichtig met je spullen omgaan.
Maak je verder geen zorgen!
“*Ik lees en hoor veel verhalen over berovingen” *is wat jij schrijft
Dat vind ik een hele uitspraak en ik ben ook benieuwd waar je al die verhalen hebt gelezen of gehoord? Want dan zou ik wel eens willen weten.
Zoals gezegd is Costa Rica een relatief veilig land. Gewoon goed op je spullen passen!
Toeristen worden bestolen omdat ze niet op hun spullen passen en grote opzichtige tassen met paspoorten, geld en smartphones onbeheerd in de auto of op het strand laten liggen. En dat is vragen om problemen!!
Lees meer over veiligheid **HIER
**
De enige beroving die ik heb meegemaakt was van een aap die fruit pikte haha
[
Klopt, wat hierboven staat. We zijn er nu twee keer geweest en hebben ons beide keren perfect veilig gevoeld. Wel gehoord dat mensen bij Playas del Coco aan de zuidkant van het strand af een heel stuk over de rotsen hebben gelopen. Daar hun rugzakken hadden neergelegd en waren gaan snorkelen, helemaal buiten het zicht van alles en iedereen. Tja, toen waren de camera’s, telefoons en portemonnee weg. Wie noemt me een land waar dat niet kan gebeuren?
Als wij naar t strand gingen dan deden we de sleutel van huis en fiets en eventuele kostbaarheden in een ziplock zakje en begroeven het een stukje van onze handdoek af… Alhoewel er vaak niemand anders op het strand was.
[
als je naar het strand gaat: alleen kopie paspoort ( ook de bladzijde waarop de stempel staat van de dag van aankomst in CR), kopie rijbewijs en een beetje los geld meenemen. Meer heb je toch niet nodig?
Want als je je paspoort kwijt bent ben je goed de klos! Je moet dan waarschijnlijk meteen terug naar huis!
Ik had na een lunch een banaan meegenomen voor later op de middag, maar mijn tas niet dicht gedaan en toen werd er uit de tas gestolen. Hier een foto van de dader ![]()

![]()
Groetjes
Theo
www.thelatinworld.nl/costarica.html
Ik heb dat ook gehoord maargoed over welk land niet. Als je je verstand maar gebruikt kom je een heel eind. Wij gaan over 2 weken met onze dochter van 2,5
Hahaha grappig