Hoi
ik vertrek de 19 december tot 23 naar Bergamo…ik wou meer het oude gedeelte van de stad doen.
weet er iemand een leuk , en niet al te duur hotel , jeugdherberg zijn…?
en leuke plekjes voor te zien…
gr.
Hoi
ik vertrek de 19 december tot 23 naar Bergamo…ik wou meer het oude gedeelte van de stad doen.
weet er iemand een leuk , en niet al te duur hotel , jeugdherberg zijn…?
en leuke plekjes voor te zien…
gr.
Hoi,
Als je even googelt dan zie je al veel interessante aanbiedingen. Deze link geeft al veel informatie.
Wil je persé in het oude deel (de bovenstad) overnachten, dan betaal je meer, want dat is juist het interessantste deel. Je kunt beter in het nieuwe deel overnachten (de onderstad). Het openbaar vervoer in Bergamo is goed en je kunt voor weinig geld een dagkaart kopen en reizen.
Gr.
Hallo,
Bergamo is een prachtige stad!
Zowel de oude als de nieuwe stad zijn zéér de moeite waard en je kunt d.v.m. ‘‘Funicular’’ van het ene naar het andere deel reizen.
Toen wij naar Bergamo gingen hadden we het geluk dat onze (reis)vrienden daar familie hebben die daar al ruim 40 jaar wonen en de stad op hun duimpje kennen.
We hebben met hen een wandeling over de stadsmuren gemaakt. Een echte aanrader met prachtig uitzicht.
Ook hebben we gewandeld door de heuvels rond Bergamo maar daarvoor moet je wel de weg weten…
De oude stad is een aaneenschakeling van bezienswaardigheden: de Piazza della Cittadella, de Piazza Vecchia met de Torre della Campanella, de universiteit, de fontein, het Palazzo della Ragione, de Dom, de kerk Santa Maria Maggiore, de Santa Grata, het geboortehuis van Donizetti…
Ook de San Agostinokerk, tegenwoordig expositieruimte moet je even zien. De plafonds met de houten panelen en de fresco’s zijn prachtig!
Vergeet ''La Rocca" niet in het hogere deel, met een prachtig uitzicht.
Verder de kleine steegjes,de winkeltjes met Italiaanse lekkernijen.
Ik kan je als Bed&Breakfast ‘‘Villa Luna’’ aanraden, op loopafstand van het centrum. Het adres zou ik moeten opzoeken…
In dezelfde straat kun je heerlijk eten in de ‘‘Cantina Soziale’’ en een ander restaurant dat ik je kan aanbevelen is ‘‘San Vigilio’’. Dat ligt wat hoger en heeft een schitterend uitzicht over de stad.
Mocht je nog meer willen weten dan kun je me gerust mailen. Ik kan ook wat foto’s in een online albumpje zetten zodat je vast een indruk hebt van wat er te zien is.
Vriendelijke groet,
Rian
:wereld:
…en voor een eventuele volgende vakantie kan ik je de provincie Viterbo ( Tuscia /Noord Lazio) aanbevelen…zie mijn fotoalbum op deze site en eventueel www.flyfishingtuscia.com )
Rian …bedankt voor de info…![]()
IN Bergamo kan je met lijn 6 naar de Ostello, adres is; via Ferraris 1 telnr +39035361724.
Het ligt er zeer mooi . Ontbijt is er maar vlak bij is er een supermarkt om het eea te halen.
Ik was in aug /sept in Italië en ook in Bergamo. Als je van airport komt moet je lijn 1 nemen, en dan lijn 6. Gewoon vragen. Buskaartjes kosten ca 1,00 euro.
De Ostello kan je ook op internet na zoeken. Van de Ostello gaat lijn 3 naar de oude stad.
Wens je een mooie tijd tegenmoet.
Veronie