Vervoer Bergamo (orio al serio) airport naar stad Bergamo

Hallo allemaal,

Ik ga voor mijn verjaardag met mijn vriendin (beide 19) voor het eerst naar Italie van 29 jul - 3 aug. We vliegen vanaf eindhoven naar bergamo en dan moeten we vanaf daar nog naar de stad en we verblijven in het Mercure Bergamo Palazzo Dolci hotel. Ik had gekeken op verschillende sites over de transfer van airport naar het hotel en er kwam uit dat er een shuttle bus ging en dat je bij de halte “terminal bus” moet uitstappen. Ik vind het een beetje vaag allemaal en ben al geen ijzeren zenuwenbonk met reizen lol2. Dus mijn vraag of iemand ervaring heeft met reizen tussen het airport en de stad en wat ik het beste kan doen om bij mn hotel te komen?

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Davey

Hoi Davey,

Ik ben nooit met de bus van de luchthaven naar de stad gegaan maar ik weet wel dat er in de aankomsthal een hoop aanbieders van pendeldiensten zijn, voornamelijk naar Milaan. Genoeg kraampjes dus, ik weet zeker dat je daar wel een organisatie kan vinden die je afzet in het centrum.

Veel plezier, het oude stadscentrum van Bergamo is trouwens erg mooi.

1 like

Vliegveld ligt onderhand tegen de stad aan. Er rijden bussen van het vliegveld naar Bergamo.

Jan Konings

1 like

Ciao!

OP het vliegveld van Bergamo neem je na de uitgang van de aankomst hal, de rechter uitgang naar buiten. Daar is gelijk de bus halte van de stadsbus, nummer 1 naar citta alta of soms tot aan het stazione. Bij de bushalte staat ook een ticket machine, waar je voor 1,75 een enkele reis koopt (75 min geldig) of 5 euro voor 3 dagen kaart incl. vervoer van en naar vliegveld. Verder kun je deze kaartjes ook bij een tabbacchio kopen (te herkennen aan het bord met de grote blauwe T) deze zijn ook net na de uitgang van de aankomst hal (dus voordat je naar buiten gaat).

Ik hoop dat je zo wat meer duidelijkheid hebt, als je nog meer vragen hebt over Bergamo, laat het me weten, ik heb er namelijk 5 maanden gewoond :slight_smile:

Saluti!

1 like

Heeyheey,

Hartstikke bedankt voor je post, nu wordt het al een stukje duidelijker =).
Je vertelde dat je er 5 maanden hebt gewoond dus dan weet je vast wel wat daar de mooie plekjes zijn. Ik zit er 4 volle dagen dus ben benieuwd wat volgens een ingewijde DE plekjes zijn om dan te zien daar. Ik hoor graag van je.

Groetjes,

Davey

Heey,

Bergamo is inderdaad erg mooi, vooral citta alta (de hoge stad), het oude gedeelte v/d stadis mooi.

Ik raad je aan om met de funicolare (trammetje omhoog) naar San Virgilio te gaan, hier is een kasteel ruine en je hebt een prachtig uitzicht over bergamo alta e bassa en je kunt zelf het vliegveld zien liggen.

Er is een goed Mexicaans restaurant in citta bassa (www.mexicali.it), als je even wat anders wilt dan Italiaans.

Verder raad ik je aan om een dagje naar Lecco te gaan met de trein. Dit ligt aan het Como meer en is zeker op een mooie zonnige dag prachtig!

Ook milaan is maar een uurtje met de trein :slight_smile:

Je kunt ook leuk winkelen in citta bassa, of naar het orio centre gaan (groot shopping centre vlakbij het vliegveld).

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Een fijne vakantie in Bergamo!

Saluti,
Kristel