Een verrassende verschijning op São Paulo Fashion Week vorige week. De Belgische blogster Sofie Valkiers zit op Fila A, de eerste rij. Ze is er op uitnodiging van het communicatiebureau Alice Ferraz. Bedoeling: de Belgische blogster lanceren op de Braziliaanse markt. En het ziet er naar uit dat dat zal lukken.
Vorig seizoen al - toen Sofie voor het eerst op SPFW verscheen - zag ik foto’s van haar opduiken op de Instagramaccounts van Elle, Vogue, Harper’s Bazaar en The New York Times. Wanneer ze op een defilé verschijnt in een glamoureuze avondjurk vallen de Braziliaanse monden open.** Sofie is blond, lief en draagt de juiste (Europese) luxemerken: spek naar de bek van de Brazilianen, die Sofie ontvangen als een Europese prinses. **
Ik heb duidelijk iets gemist: ik wist niet dat het gezicht achter Fashionata zo’n bekende blogster is. ‘Sinds de fameuze roze outfit is het hard gegaan’, vertelt Sofie wanneer we elkaar* last minute* ontmoeten voor een koffie in Hotel Unique. ‘Tijdens de Parijse modeweek in maart ging ik naar het defilé van Viktor & Rolf in een felroze pak. Iedereen was in het zwart gekleed, ik viel op in felroze. Ik voelde me onzeker, wat had ik gedaan? Maar ik werd gefotografeerd, onder andere door de gekende streetstyle fotograaf* The Sartorialist*, en de foto’s gingen de wereld rond. Het aantal Instagramvolgers schoot de hoogte in en ik werd gecontacteerd voor samenwerkingen met merken. Nu nog spreken de mensen me aan over de gewaagde pink outfit.’
BRON : De Standaard