bekeuring

Hoi, bij thuiskomst kregen wij van onze camper verhuurder een email dat wij een bekeuring hadden van door rood licht rijden.
Inmiddels hebben zij een bedrag van onze credit kaart geboekt.
Maar er staat ook nog dat we de bekeuring thuis gestuurd krijgen. Vraag is eigenlijk hoe hoog zijn die bekeuringen met flitscamera

Net weer een mail gehad, blijkt dat ze het verkeerd hadden, het was een boete voor 6 km te hard, dus 30 dollar, valt dus te overleven.

Dat valt idd reuze mee! Scheelt weer nare verrassing.

Dat valt nog te overzien :smiley:

Ik kan me voorstellen dat je toch even schrikt. :slight_smile:

Ik ben een aantal jaar geleden al eens in NZ geweest en heb toen ook een bekeuring gehad.
Ik werd ter plekke aangehouden door een agent en moest de boete betalen, voordat ik het land verliet.

Ik heb dat alleen nooit meer betaald en er ook nooit meer iets van gehoord.
Nu wil ik misschien in 2015 weer terug naar NZ. Krijg ik hier nu geen problemen mee bij aankomst?

grt
Bart

Geen idee, maar dit bewijst maar weer dat betalen altijd verstandig is. :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Bijna 12 jaar geleden maakte ik een avondwandelingetje in een buitenwijk van Gisborne. Ik zag, dat een hele serie auto’s moesten stoppen. Een grappig gezicht. Wat bleek, er was alcoholcontrole. Dus: glaasje op, laat je rijden!

Wij hebben een bekeuring gehad omdat we aan het Freedom campen waren terwijl dat daar niet mocht.
Wij hadden geen blauwe sticker op onze camper, terwijl Freedom Campers ons had geïnformeerd dat wij gewoon overal zonder problemen mochten staan.
Uiteindelijk hebben ze ons toegezegd dat ze de bekeuring weg zouden ‘waven’. Maar toen we na onze wereldreis thuis kwamen lag er een brief dat we 200 dollar moesten betalen. Tot nu toe hebben we dat niet gedaan en eigenlijk niks meer gehoord. Misschien gaat dat wel een probleem worden als we weer naar NZ willen gaan. Maar goed, die gok waag ik er wel op. Voorlopig geen plannen om die kant op te gaan.

Is Freedom Campers een onderdeel van de politie? Je had het over Freedom Campers en in de volgende zin zei jij, dat ze de bekeuring weg zouden waven.

Ik lees het nu terug en is inderdaad een beetje onduidelijk! Freedom camping bedoel ik vrij kamperen waar je wil en Freedom Campers was ons verhuur bedrijf.