:zon02:Hallo allemaal!
Begin februari ga ik na 5 weken Australie naar Bali om daar met mijn vriendin rond te trekken. Misschien ook nog naar Lombok en de Gili’s.
Maar ik lees zoveel verschillende berichten over het weer in Bali rond februari. Op officiele sites staat dat het dan regenseizoen is maar dat de regen zich aan het eind van de dag concentreert en meestal maar een uur of twee duurt. Maar ik lees ook berichten dat huiskamers vol komen te staan met water. Ook ben ik bang dat het reizen met boot naar lombok onstuimig is, duurt 4 uur. Ik heb geen zin om in situaties terecht te komen waarin wegen onbegaanbaar zijn en dat het gevaarlijk wordt.
Kan iemand mij vertellen hoe het weer is en wat ik kan verwachten in het verkeer, op het water, gaat het stormen??
Het beste is dat je tegen die tijd een paar dagen van tevoren de weerberichten uit de Indonesische TV , kranten goed bekijkt.
Gewoon zoals wij in Nederland naar de weerman of weervrouw gaat kijken hoe ze het weer de komende dagen zal worden.
En dan zegt Meneer Pieter Paulsma , de volgende week-end is strandweek-end , u hoeft geen jas mee te nemen.
Ga je naar Limburg , en toen hoosde het de hele middag.
Ik ben dit jaar in februari 3 wkn op Bali geweest en het weer was goed te doen. Het is 1 dag de hele dag bewolkt geweest,maar verder was het overdag voornamelijk zonnig en viel er aan het eind van de middag/begin van de avond een flinke tropische bui. Het klaarde wel vrij snel weer op.