Hoi vrienden,
Ben juist terug en de problemen beginnen weer!
Toen ik wou inloggen kreeg ik van mijn avg virus beschermer dit;
Gevaar: Surf-Shield heeft actieve bedreigingen gedetecteerd op deze pagina en heeft de toegang geblokkeerd om u te beschermen.
De pagina die u opvraagt, staat bekend als een website met een exploit, met phishing of social engineering en is daarom geblokkeerd om u te beschermen. Zonder bescherming, bijvoorbeeld die van AVG Werkbalk Beveiliging en AVG, loopt u het risico dat uw computer wordt gehackt, beschadigd of dat uw identiteit wordt gestolen. Ga verder aan de hand van een van de onderstaande suggesties.
Naam: Phoenix Exploit Kit (type 769)
Wat nu,mijn avg heeft deze bedreiging in carretaine gezet,en heb ingelogd.
Graag wat technisch advies.
Geweldig dat ik terug op wwz ben,heb het erg gemist!!!
groetjes,georges.:dag:
Probleem is begonnen met internet explorer,kreeg een hele zware virusbedreiging aan mijn broek,toen ik wou inloggen!
Nou ben ook wel eens benieuwd hoe dit verder gaat verlopen.
groetjes,georges.
Aangezien ik niet de beheerder van de site ben, kan ik zelf niet ver kijken. Ik heb Jeroen op de hoogte ervan gesteld en ben zelf achtergrondinformatie aan het opzoeken.
Zijn er nog andere mensen die hetzelfde voor hebben dan mezelf?
De gegevens die ik daarboven heb geplaatst kan Jeroen daar iets mee,of moet ik ff in mijn avg programma kijken welke code deze virusbedreiging heeft?
Ik kan hier niets vinden. Ik heb vanalles uitgeprobeerd en onderzocht, maar er is niets te vinden. Ik heb mcafee en die geeft geen meldingen. Ik kan ook geen vreemde dingen in de paginabronnen vinden. Ook Google geeft geen melding.
Laten we het wel goed in de gaten houden. Als iemand iets vreemds tegenkomt, dan gelijk melden graag.
Nou bedankt voor het onderzoeken Jeroen,spijtig dat het alle werk dat je er hebt ingestoken niet veel heeft opgeleverd.(sta een beetje voor pietsnot met mijn oproep in de helpdesk)
Maar heb echt een virus bedreiging gehad,wat moet ik doen in de toekomst als dit nog eens moest voorvallen?
groetjes,georges.:chin:
Uiteindelijk hebben we zelfs nog contact gehad met een eigenaar van een ander forum dat geïnfecteerd was. Hij heeft een lijst suggesties gegeven om de fouten op te sporen.
Het lijkt erop dat we op WereldWijzer, gelukkig, een valse melding hadden. Wellicht had AVG per ongeluk alle vBulletin fora als “potentieel gevaarlijk” aangemerkt. Wij hebben in ieder geval niets kunnen vinden dat erop duidt dat WereldWijzer drager is of was van het bovenstaande virus.