In Zuid-Korea is in hotels een beddentekort ontstaan voor de meer dan 1 miljoen toeristen per maand. Ongeveer 80 procent hiervan bezoeken Seoul waar een structureel tekort heerst van 8.000 hotelkamers bovenop het bestaande aanbod van 36.000. Er is vooral een tekort aan kamers in middenklasse hotels.
Tijdens de piekmaanden mei, juni, augustus en september wordt geadviseerd om drie tot vier maanden vooruit te boeken. Meer via Korea Faces Bed Shortage as Tourists Hit 1 Million a Month - The Chosun Ilbo (English Edition): Daily News from Korea - National/Politics > National
Zat er net aan te denken om begin september een paar dagen die kant op te gaan (twijfel tussen Japan, Zuid-Korea of een combinatie daarvan), maar dan moet ik toch eerst maar eens kijken of er dan wel iets te krijgen is…
Al gezocht naar hotels? Wellicht ‘beneden je stand’ maar via Hostelworld zie ik in september nog genoeg keuze voor private en dorm.
Meer off-topic maar ben best benieuwd naar wat je in Japan en/of Zuid-Korea zou willen ondernemen.
Cheers!
Zo concreet was het (ondanks de korte termijn) nog niet. Ik had een groepsreis naar de VS geboekt, maar na een week zijn ze tot de ontdekking gekomen dat daar op een aantal plaatsen de hotels helemaal vol zitten (wereldwijd fenomeen?). En aangezien ik anders pas in november weg zou kunnen moet ik dan toch maar iets anders verzinnen voor die eerste twee weken van september. Nu was het idee dus om vanavond eens te kijken of er in die periode specifiek iets te doen is, en eens te denken over een route, maar tot nu toe ben ik vooral erg lang blijven hangen op een leuke site over Japan…