Beantwoorden vragen!

Hoi,

Ik heb van 2009 t/m 2011 in Chile gewoond!
Dus als je vragen hebt, …

Top… Waarom wilde je daar gaan wonen? Wat heb je daar qua werk gedaan? En waarom wilde je weer weg? Gr Rutger

Engelse les gegeven, webdesign.
Ik wilde niet uit Chile, maar omdat een ambtenaar mij niet had gebeld toen mijn VISA er was, hebben ze mij het land uitgezet!

Dat is rot. Wil je terug? Engelse les als levensonderhoud?

Hallo Eduard,

Wij vertrekken half januari naar Chili. Nog goede tips / highlights of juist minder bekende plekken waar we echt heen moeten?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Christa

Chili is een erg groot land (noord-zuid 4.300 km), dus deze vraag kan ik alleen beantwoorden als ik weet waar jullie naar toe gaan!

Groeten,

Eduard

Hallo Eduard,

Haha klopt, maar alles staat nog open en we willen zowel naar het Zuiden (Torres del Paine) als meer naar het Noorden. We zijn bijvoorbeeld ook van plan om de 4WDrive excursie naar Bolivia over de zoutvlaktes te gaan doen. Dus alle tips zijn welkom :slight_smile:

Groetjes,

Christa

Hoi Christa,

Gaaf!
Pedro de Atacama (noorden)
Valdivia (stad zuiden)

Ik zal nog meer bedenken!

Groeten,

Eduard

1 like

Hoi Eduard, zou jij mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Ben benieuwd. Gr Rutger

Hoi Rutger,

Of ik terug wil, op dit moment weet ik het niet! Chili heeft-net als ieder ander land haar voordelen, maar ook haar nadelen!
Engelse les geven doe ik niet meer! (Chilenen willen over het algemeen geen engels leren!), webdesign wel!

Groeten,

Eduard Lid

Wat zou jij een voor-nadeel kunnen benoemen? Waar ergens heb je gewoond? Zelf ben ik ook in Chili geweest en vind het een erg prettig land. Wellicht om ooit te settelen? !

Groetjes Rutger

Voordelen:

• klimaat
  • natuur
  • mensen (alg.)
  • weinig regels
  • etc.
    Nadelen:
  • veel criminaliteit
  • machoisme
  • veel armoede
  • veel ongelijkheid
  • corruptie
  • etc.
    Als je hier jezelf staande weet te houden (niet eenvoudig!), is het een fantastisch land om te wonen!
    Je moet (veel) geld hebben!
    Je moet goed Spaans spreken!
    Ik heb in Talca en Villarrica gewoond!

Groeten,

Eduard

Dank voor je uiteenzetting.

Van dat machoisme klopt wel. ik heb eeb blonde vriendin en werd vaak nagefloten, grappig 1e paar keer maar op een gegeven moment irritant. En idd erg vriendelijk volk. Natuur is ook uiteenlopend. Erg mooi. Schijnbaar moet het met de corruptie meevallen. Maar goed jij hebt er gewoond en ik niet haha. Hoe heb je dat gedaan met webdesigning? Alles in het Engels?

Groetjes Rutger

Spaans en Engels.
Zie mijn website: http://www.eduardlid.com (foto in Chile)

Groeten,

Eduard