Bankafschrift visum aanvraag

Hi,

ik wil mijn benodigde documenten gaan inleveren voor een visum aanvraag voor Zuid Afrika en zit nog met 1 ding.
Mijn bank (ING) ondertekent geen bankafschriften.
wel heb ik een solvidariteits verklaring van de ING met informatie over mijn account bij hun.
Zal de ambassade het accepteren als ik met mijn bankafschriften kom en solvidariteits verklaring of MOETEN mijn bankafschriften ondertekent worden?
Ik wil de spullen morgen inleveren dus een snelle reactie (van mensen met ervaring hiermee) zou fantastisch zijn!

annemiek

Het is voldoende indien je een recent bankafschrift, met het liefst daarop salaris of ander inkomen, aanlevert.
Niets wegstrepen.

Je bankafschrift moet voldoende zijn. En in NL tekenen ze De bankafschrift niet, dat moet de SA weten in NL.
in SA is dit een normale procedure.

suc6 morgen

Bedankt voor jullie reacties, al mijn documenten waren gelukkig in orde; Alleen gaan ze het nog niet aan nemen omdat ik in Oktober ‘pas’ wil vertrekken! Dus een maand van te voren, half september dus, kan ik m’n visum pas aan vragen. Hilarisch.

Ja is typisch, wen er maar aan…zo gaat dat in ZA. Goed om te horen dat alle documenten goed zijn.

Hey Annemiek,

Je hebt me een beetje in verwarring gebracht… Over welke document**EN **heb je het hier eigenlijk?
Misschien is daar iets bij wat ik nog niet wist.
Of misschien gelden er voor Nederlanders andere regels dan voor Belgen? :slight_smile:

Dank bij voorbaat.
Groetjes,
Toetske

Medisch rapport, VOG etc.

Sorry Annemiek, ik had niet in de gaten dat je niet als “gewone toerist” naar Zuid-Afrika wil reizen.
Geniet in ieder geval de tijd, mensen, natuur, enz… terwijl je daar bent.

Groetjes,
Toetske