Hello,
We willen in augustus 2016 o.a. naar het Baliem Festival in Papua (Wamena) gaan. Ik vind momenteel nergens de exacte datum van dit feest, vooral op de highlight dagen (= het gevecht tussen de stammen). Sommigen vermelden 8 en 9 augustus, weer anderen 11 en 12 augustus 2016. Het is moeilijk om zekerheid te verkrijgen. Kan iemand ons helpen ?
Jef Ceulenaere
jef.ceulenaere telenet.be
Lijkt erop dat het 8 en 9 augustus is. Zie ook http://www.dr-weiglein-expeditions.de/index.php?article_id=127&clang=1
Al eerder daar geweest?
bedankt Jeroen; ik had die website ook al gelezen; andere websites geven dan weer 11 en 12 aug.
Zonet een mail gekregen van een officiele dienst voor toerisme met de melding dat de exacte data slechts gekend zijn 1 à 2 maanden voor het feest …
Erg vervelend als je de reis wil voorbereiden en vluchten wil vastleggen …
Mvg
Jef
Volgens onze lokale agent in Wamena is het 6-9 augustus, met op 6 en 7 augustus de echte festiviteiten en op 9 augustus de optocht.
http://www.merapi.nl/reis_onderdeel/bouwsteen_baliemfestival
Hi Flip,
het blijft hoedanig een hachelijke zaak; ik krijg langs meerdere kanalen data binnen en moet vaststellen dat de echte data nog niet vastliggen; de meesten geven aan 11 en 12 aug. als de highlight dagen van het Festival. Volgens de laatste berichten zouden de polemische dagen pas gekend zijn een 2 tal maanden voor het Festival …
Moeilijk dus om de rest van de reisdagen nu reeds af te stemmen op dit gebeuren.
Mvg, Jef
Dag Jef,
Ik heb het nagevraagd bij onze lokale agent, dit is zijn antwoord:
Our Local Tourism Department in Wamena, already decided the date of Festival for next year is August 6 - 9 2016.
The date of Festival is not change anymore. This is one of the biggest calender event in Papua, and will be easy by Tour Operator to sell this tour to our clients.
Nou weet ik ook wel dat in Indonesië niets zeker is, dus voorzichtigheid blijft geboden…
Groet,
Flip
Dag Flip,
Hier zal ik het dus mee moeten doen hé. Op hoop van zegen … Fel bedankt.
Jef
Hi ,heb eeen vraag aan U,welke ticket boekt U om daar naar toe te gaan?wat voor maatschappijen?de reden dat ik dat vraag is,dat ik uit Curacao kom en dan zou ik e.e.a moeten uitzoeken want het is zo Augustus.
bijvoorbaat mijn dank.
charles
Dag Charles,
vanuit Jakarta naar Jayapura met Garuda of Lion Air, Batik Air of SriWijaya (laatste 3 staan op Europese zwarte lijst). Vanuit Jayapura met Trigana naar Wamena (ook zwarte lijst, maar hier is geen keuze).
Desgewenst kunnen we alles voor je regelen vanaf Jakarta. De bouwsteen http://www.merapi.nl/reis_onderdeel/bouwsteen_baliemfestival?utm_source=Tradetracker&utm_medium=refbet&utm_campaign=1 en de vluchten. Eventueel met andere uitbreidingen in Papua of andere bestemmingen in Indonesië.
Groet, Flip Stoltenborgh (Merapi Tour & Travel)
Hallo Charles,
Vliegen doen we uitsluitend met Garuda (staat niet op zwarte lijst). Organisaties die het Baliem Festival op hun aanbod hebben staan : Komodo Tours Online, Jefalgi Tours, Papua Explrer, e.a. Er is voldoende keuze tussen allerlei aanbod.
Mvg
Jef
Hallo Jef en andere reizigers naar Baliemvallei,
Willen jullie zo vriendelijk zijn bij terugkomst om een en ander hier te vertellen.
En graag ook wat betreft de uitgaven, wat kost bv een gids anno 2016, een hotel of ander slaapgelegenheid bv.
Er is altijd te weinig informatie die gedeeld wordt van mensen die er geweest zijn.
Behalve Jenny en Charles dan.
Ik denk dat jullie veel mensen plezier doen die nog moeten gaan.
Wij gaan in sept. 2016 en geniet van de voorbereiding.
Alvast hartelijk dank.
Annelies
Hallo Annelies,
Het is eigenlijk een heel avontuur geworden : de exacte data van het festival hebben we eigelijk nooit gekregen; dan weer in 't begin van de week, dan weer op 't eind, enz. Om zeker te zijn dat we het festival niet zouden missen moesten we er best een volle week verblijven (in Wamena). En bovendien was de prijs voor het bijwonen erg hoog : en waarvoor tenslotte ? Voor een opvoering van een oud traditioneel gebruik, maar heden ten dage vooral voor toeristen bedoeld die er in volle drommen naar komen kijken. En daar hou ik eigenlijk niet van. Conclusie : we hebben definitief besloten niet naar Papua te gaan en onze tijd op een nuttiger (en goedkoper) manier te besteden aan andere boeiende ervaringen in Indonesië. Ik kan je dus helaas niet voort helpen. NB. het festival gaat zeker niet door in september …
Groetjes
Jef