Bali / Ubud van half januari 2017 t/m half februari

Hallo :dag:

ik zou graag (vrouw 57 jr) van ongeveer half januari t/m half februari 2017 naar Ubud (Bali) willen gaan.
Een paar steekwoorden; guesthouse / yoga / cultuur / natuur / authentieke healingssessies.
Wie spreekt dit aan?

Groetjes, Reiszin

Hallo Reiszin
Ik ben een vrouw van 60 jr. en zou ook heel graag nog eens terug naar Bali en Ubud gaan
ik ben er in 2011 geweest alleen rond getrokken van guesthouse en bedandbreakfast tot eenvoudige kamer apartement
Het was mij zeer goed bevallen en het spreekt mij wel aan wat jij zoal vraagt
zelf ben ik ( geen grote liefhebber van Meditaties sessies en van yoga of mindfullness. beoefen het een klein beetje )
wel voor dit af en toe tussendoor te doen, verder vind ik de rijstvelden daar bijzonder mooi en de stad UBUD ook gezien
het strand vind ik natuurlijk ook altijd heerlijk relaxt
Ik heb een leuk adres ( moet ik opzoeken waar dat was, maar in Bali ) waar ik vroeger gelogeerd heb direct aan het strand en niet duur

Heb je al een ticket geboekt ? of heb je al reisgenote gevonden
Wil je met meerdere personen gaan ?
Ik zoek een persoon, om gedeeltelijk bv. de helft van de vakantie samen te zijn, als het klikt
Ik heb wel al 2 x eerder via dit forum iemand gesproken voor samen te reizen naar Thailand en naar Indonesie en dat was niet echt een succes
dus het niet zo simpel om met een "vreemde "op vakantie te gaan naar een ver land
Ik ben erg zelfstandig en hou van mijn vrijheid

Maar samen zijn kan ook heel erg mooi zijn

Hoor het wel …?
Groetjes Giesje

Hallo Giesje,

bedankt voor je reactie. Vandaag heb ik een telefonische afspraak met iemand om een beetje kennis te maken
en te onderzoeken of we dezelfde verwachtingen hebben over de reis. Dus dat wil ik even afwachten.
Het rondtrekken heb ik in het verleden gedaan en dat heeft natuurlijk ook zijn charme,
maar voor nu lijkt het me fijn om me voornamelijk onder te dompelen in de sfeer van Ubud en dat ligt meer landinwaarts.

Vier jaar geleden heb ik trouwens een reisgenote gevonden via deze site en we hebben nog steeds een leuk contact :slight_smile:
Voordat we toen op reis gingen naar India hebben we eerst eens koffie gedronken en toen we wisten dat we dezelfde ideeën over de reis hadden,
zijn we drie dagen samen naar een Bed & Breakfast gegaan in Nederland als voorbereiding.
In eerste instantie dachten we ook dat we totaal niet bij elkaar pasten en je kunt jezelf en elkaar natuurlijk behoorlijk tegen komen
als je langer met iemand op stap gaat die je niet kent. Maar het bleek dat we elkaar mooi aanvulden en zijn nog steeds bevriend :wink:
Het is belangrijk dat je weet wat je aan elkaar hebt en goede afspraken met elkaar kunt maken om de reis samen aangenaam maken.
Zo hadden wij van elkaar een kopie van de verzekeringspapieren voor het geval dat.
En kochten in India een beltegoed, zodat we elkaar konden bereiken als er iets was.
Om dat beltegoed te kopen heb je speciale pasfoto’s nodig, dus daar hadden we in Nederland al voor gezorgd.
Want er waren dagen dat we allebei iets anders gingen doen.
Verder hadden we ervoor gezorgd dat we beiden een eigen kamer hadden.
Gelukkig was dit ook goed mogelijk door de lage prijzen.
Giesje dit is niet speciaal voor jou bedoeld, maar voor anderen die misschien ook een reismaatje zoeken en zich afvragen of dat goed gaat.

Ik heb nog geen ticket en kan nog schuiven met de datum.
Maar omdat het niet echt een vakantie periode is voor de meeste mensen, liggen de prijzen in de periode die ik in gedachte heb lager, wat het voor mij aantrekkelijker maakt.

Groetjes, Reiszin

weet niet of ik het goed doe door hier te typen als antwoord, heb geen idee of dit aankomt

Nu kan ik reageren, ik zag eerder geen veld verschijnen
alleen jouw antwoord aan mij en daarna wilde ik terug schrijven
maar stond in het zelfde venster te typen
aldoende leert men
Bedankt voor je reactie, heel duidelijk en zeker heb ik hier wat aan
Ik heb ook in 2012 iemand ontmoet en koffie gedronken en samen gaan reizen, maar dat klikte helemaal niet ter plaatse
we hebben 2 weken langs elkaar heen geleefd en ben toen met ruzie uit elkaar gegaan
iemand anders nog eens ontmoet via dit medium en ook dat gaf na verschillende mail en telefoontjes al geen goed gevoel
dus ik ben toen 2 x alleen gaan reizen, en heb heel veel leuke mensen ontmoet en betaalde niet te veel voor mijn reis en voor mijn overnachtingen ook niet
dus het voordeel was voor mij dat ik perfecte vakantie had in Thailand en in Indonesie en veel mensen heb ontmoet , die ook alleen waren of met zijn tweeen
Nu wil ik weer positief een poging wagen om samen te reizen naar Bali en Ubud
nu lees ik dat jij meer het binnenland in gaat , ik wil niet rondtrekken, want daar ben ik geweest, ik heb alles rond getrokken
Ik wil ook alleen in Bali en Ubud verblijven, en tot rust komen in het binnenland dan wel aan het strand , ( niet commerciele doeleinde en geen hotels )

Hoop dat je nog vandaag een goed gesprek telefonisch hebt gehad
ik ben ook vrij en wil ook geen hoge kosten maken, ik heb nog geen vlucht geboekt
en wil ook natuurlijk lang reizen en samen misschien in overleg een gesprek hebben hierover
je kunt mij altijd bellen, stuur mij hierover een prive bericht

Groetjes Gisela uit Maastricht

dit is aangekomen, maar nu pas opnieuw gelezen. misschien al eerder , maar kom nu terug op de website
er staat niet eens een datum bij dat jij dit aan mij gestuurd hebt. want het is jammer dat er een onhandige website is