Bali of Maleisie - vrouw alleen

In juni wil ik (vrouw) voor het eerst in m’n eentje gaan rondreizen. Heel spannend allemaal! Ik begin met twee weken, dat is nog te overzien voor het geval ik het toch niet leuk ga vinden haha. Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen Bali en Maleisië. Beide landen zijn volgens mij heel makkelijk bereisbaar voor een beginner. Wil een beetje op het gemakje rondreizen en houd van strand en natuur. Bij Maleisië vind ik het ook wel leuk dat er een grote stad bij zit voor de afwisseling (Kuala Lumpur) en Bali is voor m’n gevoel weer lekker klein en overzichtelijk, maar misschien wel heel erg toeristisch?
Verder hoor ik van iedereen dat je echt naar hostels moet gaan om medereizigers te ontmoeten, want in hotels zal je voornamelijk tussen de stelletjes zitten. Nu ben ik wel een beetje bang dat de gemiddelde leeftijd in hostels rond de 20 ligt en dat ik dan iedere keer een van de oudste ben (ik ben 34). Heeft iemand hier ervaring mee? Zit hier misschien nog een verschil in tussen Maleisië en Bali?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Hi Natal. Een vriendin van mij is vorig jaar alleen naar Maleisië geweest en heeft ook een rondreis gedaan. Zij verbleef in hotels en heeft genoeg single en vrouwelijke medereizigers ontmoet. Begin dit jaar is een andere vriendin alleen naar Bali geweest en idem dito. Alvast veel reisplezier!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Probeer het gewoon ter plekke uit: hostel of hotel. Je merkt vanzelf wat het beste bevalt.
Op mijn dertigste kwam ik in hostels vaak nog genoeg leeftijdsgenootjes tegen hoor. Ook was ik weleens de oudste. Maar wat maakt dat uit? Iemand moet de oudste zijn :wink:
Afgelopen 2 jaar zat ik meer in hotels, omdat ik budgettechnisch meer luxe kon betalen tov tijdens mijn wereldreis waarbij ik standaard naar het goedkoopste hostel ging. Je hebt dan wel minder aanspraak enzo maar meer privacy.
Je moet het zelf gewoon even gaan ervaren. En niet na het eerste hostel waar je toevallig de oudste bent meteen alleen maar hotels gaan zoeken. Geef het een kans. Ik heb trouwens ook genoeg leuke momenten beleefd met mensen die een stuk jonger waren. Leeftijd is maar een getal :slight_smile: Enjoy!